Gjest Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg har lenge ønsket meg et målsøkerkamera, da jeg ser for meg at det vil passe min fotostil mye bedre enn D70-et jeg har nå (på min forrige ferie brukte jeg utelukkende en 28/2,8-linse). Problemet er bare at digitale målsøkerkameraer er SYKT dyre! Drømmen er såklart et Leica M8, men ærlig talt har jeg ikke råd til å blåse nærmere 40.000 på et kamerahus. Derimot har jeg i det siste sett Epson R-D1 på Ebay til en ikke alt for uoverkommelig pris (under 10.000). Dette kameraet ser absolutt fantastisk ut (og Luminous Landscape ser ut til å være enige). Men er det noen her på forumet som har prøvd et av disse? Er det noen her som har stålkontroll på målsøkerkameraer generelt, og kan fortelle meg om dette er et godt kjøp? Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei! Har ikke R-D1 selv (bare den gamle leicaen og noen russiske kopier), men ville anbefalt deg å sjekke ut www.rangefinderforum.com for å finne mange brukere. Kan skrive litt om målsøkerbruk generelt når jeg kommer hjem fra jobben senere! Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Etter å ha pratet med en bekjent som skaffet seg Epson var jeg fristet til å selge unna hele Nikonsamlingen min for å gå over til R-1D. Han beskriver kamera akkurat slik som det utstyret jeg har lett etter hele livet mitt. Jeg har likevel valgt å sitte litt til på gjerdet i håp om flere tilskudd i denne kategorien. En funksjon jeg derimot tror er enesteående hos Epson R-1D (og vil forbli det?) er at det er manuelt fremtrekk av lukker! Fantastisk deilig på et digitalkamera! Jeg håper på å få kranglet meg til et lån av det. Se bildene hans her: http://www.flickr.com/photos/79576648@N00/ Gode skussmål fra Lumnious landscape som du sier, er jo en betryggende faktor også. Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Mye fine bilder der. Etter mye leking med F3 HP i forbindelse med aprilfesten, er jeg nesten fristet til å realisere det du beskriver Schnoodleboy. Skulle bare funnet en butikk i Trondheim som hadde det og hvor det var mulig å tafse på. Ser også at kameraten din har gått over til M8! Endret 17. april 2008 av Freem@n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå