Gå til innhold

Reklamasjon, strømtapp knekt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art." vil gjelde her, fordi du vil ikke kunne se om kontakten er deffekt før etter at det har gått tid.

8140235[/snapback]

Ehm, tror kanskje du bør lese teksten en gang til.

"Dette gjelder ikke dersom formodningen er uforenelig med varens eller mangelens art" henspeiler på at den ikke gjelder dersom det er naturlig at en ting ikke skal vare de 6 månedene det er snakk om.

Lenke til kommentar
Expert sa til meg at det var slitasje skade...  Jeg syns dette var ganske rart og min mor har tenkt å høre med forbrukerrådet om det.

Burde nesten stå i manualen da at dette var noe som ville skje etter x antall ganger med lading da eller noe sånt.. Helt latterlig..

8133040[/snapback]

evt. burde det stått "obs! ladertpp kan knekke ved uforsiktig\hardhendt behandling"

dette er en veldig lett måte og gjøre noe med dette evt kan du prøve og pirke den ut selv og bruke den andre laderen isteden?

for hvis jeg har forstått riktig har du knekt tappen på laderen? eller har du knekt den som sitter inni"hølet" der hvor du putter laderen inn? i så fall så må du som nevnt over skifte hovedkort eller få'n lodda på en eller annen måte...

8139773[/snapback]

Det som har skjedd på vår er at kontakten mellom laderen og den som du snakket om inni pcen (den som har knukket) hadde dårlig kontakt.. Og man måtte derfor i en periode lirke litt på den for at pcen skulle lade i det hele tatt... Dette har ført til at den har gått i stykker da eller noe sånt...

Lenke til kommentar

Da er det vel beina som er loddet fast i kortet som er knekt av. Disse beina er ikke beregnet for å ta av for belastningen fra en slik plugg uansett, og det kreves derfor at dekslet på maskinen er det som holder fast pluggen. Jeg vil med dette påstå at Toshiba her har gjort en feil, siden de ikke har lagt inn nok beskyttelse for at pluggen ikke skal gi for mye stress på loddebeina. De har tross alt her solgt en bærbar PC med en ladeplugg som skal kunne plugges inn og ut mange tusen ganger iløpet av sin levetid.

Lenke til kommentar

Det vil nok ikke Toshiba si,

Men vil anbefale å høre med forbrukerrådet og ta deres råd til etterfølgelse.

Tviler på at dere kommer noen vei.

Hvis dere finner ut at dere ikke kommer noen vei, så er det bare å finne fram loddebolt og teste litt selv. Har ikke noe å tape da veit du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...