Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fungerer denne som rj45 tang? LØST

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På en RJ45-tang kan det vel ikke være så stor forskjell mellom god og dårlig kvalitet?

Jeg har prøvd den, den er OK den ;)

8130998[/snapback]

Så bra. Noen som vet om en bruksanvisning for å bruke en slik tang til å sette på rj45 kontakter på en cat5e kabel(eller lignende)?

Lenke til kommentar
På en RJ45-tang kan det vel ikke være så stor forskjell mellom god og dårlig kvalitet?

Jeg har prøvd den, den er OK den ;)

8130998[/snapback]

Jo, er meget stor forskjell på hvor gode sånne tenger er til å presse på kontakten. Jeg har selv gode erfaringer med en tang kjøpt fra Clas Ohlson, den presser perfekt hver gang med riktig trykk. Har ikke noe erfaring med tangen fra Biltema, men den så ikke ut som verdens beste.

Lenke til kommentar
Trenger vel ikke noe bruksanvisning, bare å stappe inn lederne i identisk rekkefølge i begge ender og klemme til utvekslinga i tanga slår ut;)

8131650[/snapback]

Nja... Det kan være litt av noe fikling for å få det til de første gangene, men øvelse gjør mester. Vær nøye med å få riktig lengde på kabelene sånn at de kommer helt inn, og at det samtidig blir press på kappen sånn at den blir holdt fast.

Lenke til kommentar
Trenger vel ikke noe bruksanvisning, bare å stappe inn lederne i identisk rekkefølge i begge ender og klemme til utvekslinga i tanga slår ut;)

8131650[/snapback]

Nja... Det kan være litt av noe fikling for å få det til de første gangene, men øvelse gjør mester. Vær nøye med å få riktig lengde på kabelene sånn at de kommer helt inn, og at det samtidig blir press på kappen sånn at den blir holdt fast.

8131672[/snapback]

Hmm..javel, noe mer jeg bør vite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...