vgdev Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Fungerer denne tangen fra biltema, som en rj45 tang til å sette på kontakter med? http://www.biltema.no/products/product.asp...1&iItemId=86759 takker hjerteligst for svar! Endret 11. mars 2007 av vgdev Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Ja, den gjør det. Er såkalt modulærtang. Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ja, den gjør det. Er såkalt modulærtang. 8130502[/snapback] Nice Da må jeg skaffe meg en sånn. Noen som vet om det er ok kvalitet på den? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 På en RJ45-tang kan det vel ikke være så stor forskjell mellom god og dårlig kvalitet? Jeg har prøvd den, den er OK den Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 På en RJ45-tang kan det vel ikke være så stor forskjell mellom god og dårlig kvalitet?Jeg har prøvd den, den er OK den 8130998[/snapback] Så bra. Noen som vet om en bruksanvisning for å bruke en slik tang til å sette på rj45 kontakter på en cat5e kabel(eller lignende)? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Har en, den fungerer helt greit. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 På en RJ45-tang kan det vel ikke være så stor forskjell mellom god og dårlig kvalitet?Jeg har prøvd den, den er OK den 8130998[/snapback] Jo, er meget stor forskjell på hvor gode sånne tenger er til å presse på kontakten. Jeg har selv gode erfaringer med en tang kjøpt fra Clas Ohlson, den presser perfekt hver gang med riktig trykk. Har ikke noe erfaring med tangen fra Biltema, men den så ikke ut som verdens beste. Lenke til kommentar
ohmrecs Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Trenger vel ikke noe bruksanvisning, bare å stappe inn lederne i identisk rekkefølge i begge ender og klemme til utvekslinga i tanga slår ut;) Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 ok, flott! Det var det jeg trengte å vite. Takker for hjelpa folkens! Denne tråden er nå løst Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Trenger vel ikke noe bruksanvisning, bare å stappe inn lederne i identisk rekkefølge i begge ender og klemme til utvekslinga i tanga slår ut;) 8131650[/snapback] Nja... Det kan være litt av noe fikling for å få det til de første gangene, men øvelse gjør mester. Vær nøye med å få riktig lengde på kabelene sånn at de kommer helt inn, og at det samtidig blir press på kappen sånn at den blir holdt fast. Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Trenger vel ikke noe bruksanvisning, bare å stappe inn lederne i identisk rekkefølge i begge ender og klemme til utvekslinga i tanga slår ut;) 8131650[/snapback] Nja... Det kan være litt av noe fikling for å få det til de første gangene, men øvelse gjør mester. Vær nøye med å få riktig lengde på kabelene sånn at de kommer helt inn, og at det samtidig blir press på kappen sånn at den blir holdt fast. 8131672[/snapback] Hmm..javel, noe mer jeg bør vite? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hmm..javel, noe mer jeg bør vite? 8131680[/snapback] Når du vet rekkefølgen på lederene så er det bare øvelse som skal til. Pass på at du ikke snurrer opp lederene mer enn nødvendig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Trenger vel ikke noe bruksanvisning, bare å stappe inn lederne i identisk rekkefølge i begge ender og klemme til utvekslinga i tanga slår ut;) 8131650[/snapback] Bør følge standard, spesielt om kabelen er lang: http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå