Gå til innhold

Spørsmål angående OC av min pc

Anbefalte innlegg

Maskinvare:

E6400

Geil 2gb (4-4-4-12) PC6400

Gigabyte DS-4

Atm kjører E6400 synkront med minnet (2.1V) på 332FSB.

Prøvde meg på 400FSB, men da endte pcen i en loop. Fikk startet pcen igjen, etter at jeg hadde slått av og på PSU.

Har tidligere testet på 400FSB og da har ting fungert. Men minnet har da vært konfigurert til auto. Da har timingsene vært veldig høye. Derfor antar jeg at det er her problemet ligger, burde jeg prøve høyere volt på minnet?

Vcore justerer seg automatisk, atm er den på 1.168. Burde jeg beholde det slik, eller burde jeg sette Vcore til en fast verdi?

Ble litt betenkt etter pcen gikk i loop, er dette noe som er vanlig? Hadde ingen mulighet til å komme meg inn i bios.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Maskinvare:

E6400

Geil 2gb (4-4-4-12) PC6400

Gigabyte DS-4

Atm kjører E6400 synkront med minnet (2.1V) på 332FSB.

Prøvde meg på 400FSB, men da endte pcen i en loop. Fikk startet pcen igjen, etter at jeg hadde slått av og på PSU.

Har tidligere testet på 400FSB og da har ting fungert. Men minnet har da vært konfigurert til auto. Da har timingsene vært veldig høye. Derfor antar jeg at det er her problemet ligger, burde jeg prøve høyere volt på minnet?

Vcore justerer seg automatisk, atm er den på 1.168. Burde jeg beholde det slik, eller burde jeg sette Vcore til en fast verdi?

Ble litt betenkt etter pcen gikk i loop, er dette noe som er vanlig? Hadde ingen mulighet til å komme meg inn i bios.

8130151[/snapback]

du bør nok klare 2,8ghz-3ghz på stock volt, men skal du opp på 3,2ghz må du nok opp med vcore litt , tror jeg ,, ( kanskje chipsettet og ) test deg frem til du kommer inn i os, så stabilitets tester du med orthos eller prim ,

Lenke til kommentar

Ingen som vet om det er bekymringsfullt at den begynte å gå i loop?

Den linken var akkurat det jeg var ute etter. :thumbup:

Ifølge den guiden, skulle det bare være å holde inne "insert" under boot, for å restore bios til default settings. Dette fungerte ikke, heldigvis klarte jeg akkurat å loade fail-safe settings i bios, før pcen rebootet av seg selv igjen.

Vil bios resette til default, hvis jeg enten tar ut biosbatteriet eller resetter cmos?

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...