Christofferaa Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 OMFG... ffs! La oss holde oss til geværer! og kikkertsikter og den slags! Lenke til kommentar
Pjolter Knicksen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Vi holder jo oss til geværer. Men snart har ikke du noe gevær å holde deg til mer hvis du fortsetter slik du har gjort Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det kommer til og med røyk ut av løpet når man skyter og det drønner som juling! Det er SVÆR også.Rett og slett noe av det drøyeste jeg har vært borti når det gjelder luftgevær! Det kalles diesling, det betyr at det er et jalla gevær For å si det som det er så er det et elendig luftgevær med elendig avtrekk, elendig presisjon, mye twang og elendig presisjon. På den positive siden går det fort med lette kuler som igjen imponerer fjortiser og folk med liten..****..., kompensere kaller vi det:) Luftgevær er ikke tillatt til jakt her i landet og så snart onkel oppdager det har du muligens ødalagt muligheten til å få kjøpetillatelse på andre våpen senere.. Lenke til kommentar
admir23 Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei jeg har en umarex beretta og jeg lurer på om det er noen effekt med compensator utenom utseende Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei jeg har en umarex beretta og jeg lurer på om det er noen effekt med compensator utenom utseende Som lyddemper mener du? I såfall, veldig lite. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Må selv innrømme at jeg har falt for denne Hatsan 125. Og det bare fordi det er veldg kraftig. Men når jeg tenker meg om, så vil vel det være artig i en begrenset periode. Så hvilke gevær til max 2000,- burde jeg se på mtp. presisjon? (greit om det er LITT hastighet på det og da) Lenke til kommentar
admir23 Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei jeg har en umarex beretta og jeg lurer på om det er noen effekt med compensator utenom utseende Som lyddemper mener du? I såfall, veldig lite. Er det noen annen effekt? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Hmm, det blir jo mer vekt frampå, hvis det kan ha noe å si? Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hei jeg har en umarex beretta og jeg lurer på om det er noen effekt med compensator utenom utseende Som lyddemper mener du? I såfall, veldig lite. Er det noen annen effekt? Nei, noen kompensatorer kan dempe litt lyd hvis de tapes på utsiden. Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Må selv innrømme at jeg har falt for denne Hatsan 125. Og det bare fordi det er veldg kraftig. Men når jeg tenker meg om, så vil vel det være artig i en begrenset periode. Så hvilke gevær til max 2000,- burde jeg se på mtp. presisjon? (greit om det er LITT hastighet på det og da) Til under 2k ville jeg gått for B26 evt B26-2 eller B30-1 i 5.5mm, litt mer penger og B40 er også bra. http://rodan.no/index.php?main_page=index&...f7c57da6c4b2172 Evt så tar denne karen paypal og sender til Norge. http://bestairgun.stores.yahoo.net/ Jeg kjøpte B26-2 i 5.5mm derfra, betalte $199 for combo med kikkert og montasjer + $70 i frakt, så kommer 25% MVA og postens tollgebyr på der, totalt ca 1800kr. Lenke til kommentar
Talker Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Må selv innrømme at jeg har falt for denne Hatsan 125. Og det bare fordi det er veldg kraftig. Men når jeg tenker meg om, så vil vel det være artig i en begrenset periode. Så hvilke gevær til max 2000,- burde jeg se på mtp. presisjon? (greit om det er LITT hastighet på det og da) Til under 2k ville jeg gått for B26 evt B26-2 eller B30-1 i 5.5mm, litt mer penger og B40 er også bra. http://rodan.no/index.php?main_page=index&...f7c57da6c4b2172 Evt så tar denne karen paypal og sender til Norge. http://bestairgun.stores.yahoo.net/ Jeg kjøpte B26-2 i 5.5mm derfra, betalte $199 for combo med kikkert og montasjer + $70 i frakt, så kommer 25% MVA og postens tollgebyr på der, totalt ca 1800kr. Jeg har også blitt anbefalt Weihrauch. Så jeg har sett litt på Mod 30S 4,5mm. Evt. Mod 50S pga hastigheten. Er dette noe å satse på? Forsto det slik at dette var et bra merke, med god presisjon i forhold til prisen. Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg har også blitt anbefalt Weihrauch. Så jeg har sett litt på Mod 30S 4,5mm. Evt. Mod 50S pga hastigheten. Er dette noe å satse på? Forsto det slik at dette var et bra merke, med god presisjon i forhold til prisen. Weihrauch er blandt det absolutt beste, personlig er jeg svak for HW80, mulig jeg må ha meg en slik:) Jeg ville nok gått litt opp i modellene og fått meg en med ok hastighet med 5.5mm men da ryker vel budsjettet ditt:) Lenke til kommentar
Talker Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Hva er forskjellene på de forskjellige geværene i forskjellige prisklasser? Er det store forskjeller? Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 En ShinSung Career 707Mk3 .25 90 til 100Joules avhengig av kuletype. Evanix pistol i .22, rundt 30J Lenke til kommentar
Spiky Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Hei.. jeg så litt på dette Hatsan mod 125 geværet og leste at det var verdens kraftikste brekk luftgevær... Jeg vil gjerne høre fra de som HAR dette geværet om det er vært kjøpet. 1800kr er jo ille så mye for et gevær med utgangs-hastighet på 380m/s Skal jeg kjøpe det? Jeg har nå et Diana 24 gevær som jeg er veldig fornøyd med. Det har 175 m/s Tatt en rekke fugler... føler også at det er veldig treffsikkert! Så skal jeg kjøpe hatsan 125? eller? ser så digg ut:P Til dere skeptikere, Hatsan 125 er et anerkjent og svært bra gevær. Det gir mye for pengene og er verdt hver krone! Har hatt det i 2 uker nå. Og det er veldig presist og godt sikte på det. Jeg treffer det meste jeg sikter på innenfor "rimelig avstand". Det er også god samling på målskiven, har testet den biten flere ganger. Minuset er at det er tungt å "lade" , men dette ser jeg så på som god trening, tar bare annenhver arm. hehe. Ser noen her sier det ryker ut munningen på det, det skjer feks når jeg bruker Prometheus kuler med plast bakerst, men ikke på vanlige standard blypellets. Har lest om Gamo Raptor PBA kuler, de skal visstnok øke utgangshastigheten med opp til 25%. Skal prøve de nå snart og se om det blir noe mer futt (som om det ikke var nok fra før ;-) Konklusjon: jeg kan anbefale Hatsan 125 på det varmeste. Du får sannsynligvis ikke noe heftigere til den prisen. Jeg gleder meg til hver gang jeg skal skyte med det! :-) Endret 2. juli 2008 av Spiky Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hei.. jeg så litt på dette Hatsan mod 125 geværet og leste at det var verdens kraftikste brekk luftgevær... Jeg vil gjerne høre fra de som HAR dette geværet om det er vært kjøpet. 1800kr er jo ille så mye for et gevær med utgangs-hastighet på 380m/s Skal jeg kjøpe det? Jeg har nå et Diana 24 gevær som jeg er veldig fornøyd med. Det har 175 m/s Tatt en rekke fugler... føler også at det er veldig treffsikkert! Så skal jeg kjøpe hatsan 125? eller? ser så digg ut:P Til dere skeptikere, Hatsan 125 er et anerkjent og svært bra gevær. Det gir mye for pengene og er verdt hver krone! Har hatt det i 2 uker nå. Og det er veldig presist og godt sikte på det. Jeg treffer det meste jeg sikter på innenfor "rimelig avstand". Det er også god samling på målskiven, har testet den biten flere ganger. Minuset er at det er tungt å "lade" , men dette ser jeg så på som god trening, tar bare annenhver arm. hehe. Ser noen her sier det ryker ut munningen på det, det skjer feks når jeg bruker Prometheus kuler med plast bakerst, men ikke på vanlige standard blypellets. Har lest om Gamo Raptor PBA kuler, de skal visstnok øke utgangshastigheten med opp til 25%. Skal prøve de nå snart og se om det blir noe mer futt (som om det ikke var nok fra før ;-) Konklusjon: jeg kan anbefale Hatsan 125 på det varmeste. Du får sannsynligvis ikke noe heftigere til den prisen. Jeg gleder meg til hver gang jeg skal skyte med det! :-) Må si meg helt enig i at det er et genialt gevær! Har hatt det i ca. et år nå og er storfornøyd på alle plan, ladingen er ikke så tung bare du venner deg til teknikken. Må også si at opplevelsen blir mye bedre hvis man setter på et kikkertsikte, ettersom at det er såpass kraftig og dermed er nøyaktig på lengre avstander Lenke til kommentar
Arne Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 FOrresten, hvordan stiller man inn kikkertsikter til luftgevær? Jeg går ut fra at det ikke bare er å skru det på? Man må vel stille på det? Lenke til kommentar
bjornerikk Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 du har vanligvis to skruer... en på siden og en oppå, den oppå styrer vertikalt, mens den på siden stiller horisontalt. for å få stilt det inn helt perfekt burde du lage (eller kjøpe) et stativ som du legger geværet i, og skjekker om det treffer der du sikter. Lenke til kommentar
ranvikeirik Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hei. Kva anbefaler dere mest av Hatsan Modell 125 og 850 Air Magnum XT 4.5mm. Eg liker å skyte på blink og på fugler. Men vet ikke helt kva eg skal velge. Glad for hurtig svar Lenke til kommentar
junkhouse Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hei. Kva anbefaler dere mest av Hatsan Modell 125 og 850 Air Magnum XT 4.5mm. Eg liker å skyte på blink og på fugler. Men vet ikke helt kva eg skal velge. Glad for hurtig svar Det er IKKE lov å jakte med luftgevær i Norge, selv om det er lov i andre land er det absolutt ikke verdt å gjøre her til lands. Politiet vil ikke være snill og grei og kjøp av kruttvåpen en gang? Tror du får slite med det... Ellers ville jeg gått for 850'n i 5.5mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå