Gå til innhold

Luftgevær og luftpistol-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må jeg nok finne et annet sted å skyte. Synes likevel det er et fantastisk våpen, veldig behagelig stokk, avtrekker og lite rekyl. Dessuten føles den som om den tåler veldig mye. Vurderer å montere på en form for lyddemper, og kanskje kjøpe en tuning kit etterhvert :dremel:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Lyddemper tror jeg ikke fungerer, hvis du tenker på det som festes på enden av løpet. Det som bråker er nok fjæren.

Lenke til kommentar

Hmm, har blitt litt keen på å demontere det og smøre opp, har du gjort dette Ozelot? Om jeg ikke skal demontere, tenkte jeg iallefall å dryppe en dråpe silikonfett ned der luften kommer fra (luftgevær-terminologien min er noe begrenset). Er dette lurt, og kan denne; http://www.biltema.n...derfett-361826/ eller http://www.biltema.n...ikonfett-36592/ egne seg?

Edit: Typo

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar

Hmm, jeg vet ikke om det er noe å hente med ådryppe olje eller silikonfett nedi løpet, men du kan jo alltids kjøpe slike , ha på litt våpenolje på og sett inn 1-2 med en kule bakom og skyt de ut. Vet ikke om du merker noe på presisjon men skader ikke å rense løpet :)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg mente ikke løpet, det har ikke rukket å bli skittent enda, men jeg tenkte ned i det som heter "transfer port" på engelsk, altså der hvor luften treffer kula. Det jeg er litt redd for er at noe pakninger eller noe ikke takler silikonfett så bra. Trengte du noen form for "fjør-kompressor" når du demonterte våpenet ditt om du har gjort det?

Lenke til kommentar

Det er så mye oljer og denslags en kan ha inni våpenet at jeg tør ikke å uttale meg noe om det ;)

Jeg har ikke demontert mitt våpen, men du trenger noe for å kneppe sammen fjøra etter hva jeg har lest diverse plasser. Sjekk ut airgunworld.org om du vil ha mer\bedre hjelp av folk som er skikkelig nerder på dette med luftvåpen :)

Lenke til kommentar

Jeg tok av stokken og undersøkte litt, og synes faktisk våpenet var veldig godt smurt. Det eneste som mangler er fjøra, men jeg leste noe om "heavy tar" på airgunworld som jeg tror jeg skal investere i. Dessuten tenker jeg å kjøpe ei ny fjør og kutte ned, som jeg kan bytte til når jeg skal skyte i hagen uten å forstyrre naboene...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Lagde en ekstern tofot/støtte, av treverk for litt siden. Dette fungerer dårlig, samler ekstremt dårlig liggende med støtten.

Ser rifleklubbene bruker små jekker, med en bit sitteunderlag på, fungerer det? Hvor kan man få tak i sandsekker? Kan jo bruke en stor sekk med ris, men det er jo litt sløsing :p

Merkelig hvor alle entusiastene har blitt av... Skulle trodd at siden AGW er så stille, hadde noen kanskje migrert hit, men det ser ikke sånn ut

Miljøet på AGW er veldig lite. Mange veldig kompetente folk der, men ganske stille som du sier. Vet kammeret.no har et eget underforum for luftgevær, men er stort sett riflefolk som baserer det de skriver på kruttvåpen.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tingen er at når man skal skyte med tofot, så er det en litt spesiell teknikk. Hvis ikke så har våpenet en tendens til å hoppe når man skyter, som fører til dårligere samling.

Mer info? Vet at man skal ligge rett bak våpenet (rifle).

Koster ikke så mye å skaffe en tykk plastikkpose som du lager til for å hvile geværet på. Fyll den med sand eller ris, så har du anlegg på 1-2-3 ;)

Ikke dumt! Skal den forsegles på en eller annen måte, eller bruker man flere plastposer?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jupp, will do. Skal teste litt i morgen :)

Hahaha, burde nok få tak i noen tyngre kuler, for å bremse utgangshastigheten litt. Noen har peiling på hvor mye hastigheten bremses, bruker nå 8 grains.

En kamerat la kinnet helt inne ved, ehm rett over avtrekkerbøylen, der fjæren stopper. Han fikk et lit blåmerke :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...