Gå til innhold

Luftgevær og luftpistol-tråden!


Anbefalte innlegg

Tyngre kuler er som regel mer stabile, spesielt på kraftige gevær. Tuppen har også en del og si. Leste en test en gang og der mener jeg å huske at kulene med flat tupp var de mest presise.

 

Har selv Hatsam mod.125 og bruker noen skikkelige tunge kuler for å dempe smellet. Bruker jeg sånne fislete flate gamo-kuler smeller det nesten som et salonggevær. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Okei, er vel mest ute etter presisjon, da jeg ikke trenger mer kraft enn at de penetrerer en burk.

Vil en lett kule lettere bli ustabil på lang avstand, enn en tung?

 

Airgunworld skal sjekkes ut :)

 

nei. Hvis kulen er for tung så mister den for mye moment på lang avstand og det blir vanskelig å treffe.

 

På den andre siden hvis du har for lett kule vil vinden gjøre at den skifter endring.

 

Trikset er å ha en kule som har riktig form og tyngde til akkurat ditt gevær. Det er forskjellig fra gevær til gevær hvilke som er bra.

 

Det er en dansk sjappe som selger masse forskjellige kuler. Husker ikke hva den heter, men der har de veldig bra utvalg.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvor får man kuler til en god pris da? Lønner det seg å kjøpe fra utlandet?

 

Tips til ting som er morsomme å skyte på?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Hvor får man kuler til en god pris da? Lønner det seg å kjøpe fra utlandet?

 

Tips til ting som er morsomme å skyte på?

 

tror den danske butikken er best i skandinavia. Les omtaler om geværet ditt osv. Få kunnskap om det. Noen har kanskje testet forskjellige kuler til det allerede. Det hadde de til mitt, derfor ble mitt valg lett.

 

Jeg har ikke kulene mine her. De ligger hos muttern.

Lenke til kommentar

Har du link til den testen Sedsberg?

Jeg prøver å finne, men tror det var i et fysisk blad jeg leste den. Dessuten var den kun for Gamos kulesortiment. De målte presisjon, hastighetstap, slagkraft og penetrering på flatkuler, spisse kuler, runde kuler (BB) og kuler med rund tupp.

 

Edit: Antageligvis er den testen ubrukelig nå. Ser ut som Gamo har et annet utvalg nå enn da.

 

Edit2: http://www.straights...nformation.html har en del nyttig info.

Har siklet lenge på http://www.straightshooters.com/eun-jin-sumatra-.22-500cc.html :D

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Satt inn fjæren med fett og skjøt noen bomullsdotter gjennom løpet. Synes den høres friskere ut, og ikke minst stillere :yes:

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med den, eneste er at det er skikkelig kaldt nå :p

Hva tror dere om å sette inn stokken med treolje eller møbelpuss?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-16183

Lite aktivitet her, få som skyter om vinteren?

 

Tips til stående skyting, bruke stillingen som skiskyttere bruker kanskje?

 

Kommer litt ann på hvor sterk du er og og hvilket gevær, jeg foretrekker å stå rett opp og ned og holde børsa på ordinær måte i motsetning til skiskytter taktikken.

 

Jeg liker å legge børsa på noe når jeg skyter.

 

Blir lite skyting om vinteren. Jeg bor midt i Hamar sentrum så jeg sliter med å få skutt om sommeren og, men en kompis har fått leid hus med stor hage så jeg håper på mye skyting til sommeren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Får man mer støtte hvis man bruker skiskyttermetoden? Sliter litt med å holde geværet rolig, føler jeg må skyte kjapt, men da får jeg ikke tid til å puste dypt og alt det der.

 

Jeg har funnet ut at jeg skyter best med venstrehånden rett foran avtrekkerbeskytteren. Hvor har dere venstrehånden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Meget interessant tråd her. :)

 

Jeg har en Umarex Desert Eagle som jeg er kjempe fornøyd med. Kjøpte den til rundt 2000,- kr for 1-2 år siden og var definitivt verdt pengene. Penger for en så flott pistol med så mye kraft. Kjøpte i tillegg hylster og noen ekstra magasiner ettersom at dem ikke rommer mer enn 7 kuler i hver.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Er det b2 som er etterfølger til KL-3B Smint?

 

Hvem treffer best på 10-20 meter av den hatsan( som jeg mistenker har en voldsom rekyl) og den kinabørsa di?

 

Hatsan børsa er fin den. Jeg bruker noen tunge kuler på grunn av høy utgangshastighet og den er veldig presis. Kinabørsa er også treffsikker. Har truffet mange små mål fra 25 meter.

 

Er usikker på hvilke den etterfølger.

 

Har ikke fått skutt inn Hatsan børsa med kikkertsikte, men har forsterkete fester og hele pakka så det ikke skal bli løst.

 

Har skutt en del med jernsikte og har truffet presist med det.

 

Den har rimelig heftig rekyl ja og den bråker heftig og. Den er veldig kraftig med de tunge kulene jeg bruker. Ikke noe leketøy er det helt sikker, kan sikkert drepe folk fra lang avstand hvis jeg skyter de i hodet.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Poster denne, får ikke prøvd det før jeg kommer hjem etter nyttår, noen som har mulighet til å prøve det og komme med tilbakemeldinger?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...