Gå til innhold

M600i, noen nybegynnerspørsmål om Mediaplayer +div

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått M600i, og finner den dessverre meget tungvindt å bruke.

1.

Kan jeg sende filer til en spilleliste fra "filbehandling"?

Jeg har en rekke mapper, og det hadde vært fint å kunne bare gå inn i en mappe og huke av de sangene jeg vil ha, og sende til spilleliste.

Det går fra Mediaplayer, men den lister opp ALLE sporene på telefonen, og ikke kun de som er i en mappe.

2. --- DENNE HAR JEG FÅTT SVAR PÅ! ---

Hvordan stenger jeg av Mediaplayer?

Etter at jeg startet en sang, og nå har stoppet den, så er Note-ikonet oppe på telefonen hele tiden.

Stripen for Mediaplayer er konstant på hovedskjermen, og jeg finner ikke ut hvordan jeg slår Mediaplayer helt av.

3. --- DENNE HAR JEG FÅTT SVAR PÅ! ---

Etter å ha kopiert telefonlisten fra Simkort til telefon, så har den snudd på navnerekkefølgen.

Jeg foretrekker Fornavn, Etternavn.

Kari Normann

Ola Normann

Nå er alle oppføringene:

Norman, Kari

Normann, Ola

Hvordan får jeg snudd dem igjen?

4. --- DENNE HAR JEG FÅTT SVAR PÅ! ---

Hvordan får jeg lagt en snarvei ut på hovedskjermen?

Jeg kunne tenke meg snarvei til Notater på hovedskjermen i stedet for "Kortnummer Kontakter"

Hvordan byttes de ut?

5.

Kan jeg konfigurere denne telefonen opp mot min Hotmail?

Eventuelt hvordan?

Setter stor pris på all hjelp.

Jeg har hatt telefonen i 11 dager nå, men den har fortsatt plasten på skjermen, og jeg vurderer å selge den igjen da jeg finner den totalt tungvindt å bruke.

Shhhh har nå delvis gitt meg håpet tilbake.

Lurer fortsatt på punkt 1 og 5.

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Musikk legges til slik på letteste måte: Meny - Media Player - Musikk - Mer - Oppdater musikk. Telefonen finner da sangene og oppdaterer spillisten automatisk. Den kan også finne spillister

2. Oppgavebehandling (symbolet øverst i høyre hjørne), velg media player og avslutt. Det kan være smart å avslutte programmer i oppgavebehandling av og til. For mange programmer samtidig gjør telefonen tregere, men det tar lenger tid å åpne programmene på nytt

3. Kontakter - Mer - Innstillinger - Sorter etter - Fornavn, etternavn

4. Rull over ønsket ikon som du vil bytte. Trykk: Mer - Erstatt - Program - Notater

5. Vet ikke angående hotmail, men gmail er i hvertfall mulig. Det ligger en guide på forumet et sted. Den heter noe med gmail og P990

Du bør kanskje gi telefonen din litt mer tid. Det virker for meg at du ikke har all verdens erfaringer med smarttelefoner, stemmer det?

Jeg har hatt M600 siden slutten av sommeren og har ikke angret en dag på kjøpet.

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar

Tusen takk for mye hjelp Shhhh.

Nå har jeg fått punkt 2, 3, 4 på plass.

Og helt korrekt observert.

Dette er min første økt med en Smart-Telefon.

Jeg hadde nok forhåpninger om at den skulle være mye lettere å forstå rett ut av ingenting.

Og manualen til SonyEricsson synes jeg ikke var noe særlig bra.

Jeg trenger fortsatt hjelp med punkt 1.

Jeg har søkt opp og oppdatert spillelisten.

Den fant 149 spor slik som sist.

Problemet mitt er;

Hvis jeg vil lage en spilleliste som heter "Diverse", og i den spillelisten vil jeg ha de 10 første sangene fra mappen McMusic 38, og de 5 siste sangene fra mappen Absolute Music 52. På spor/artistlisen så må jeg vite navnet på filene.

I "filbehandling" så ligger de i sin egen mappe.

Hvordan kan jeg markere noen filer i "filbehandling" og sende de til en spilleliste?

Endret av trykkertor
Lenke til kommentar

Ok.

Nytt problem.

Hvordan styrer jeg Mediaplayer fra grunnbildet?

Da jeg var helt grønn på telefonen, klarte jeg å starte en playlist, og trykke tilbake tilbake tilbake til jeg var i grunnmenyen.

Så kunne jeg med jog-hjulet justere volum opp og ned.

Trykke det inn for å gå i pause, og da bla mellom sporene med opp og ned.

Nå når jeg spiller musikk, så stopper den hvis jeg går tilbake tilbake tilbake og kommer ut i grunnbildet.

Hvis jeg trykke "minimer" i mediaplayer, så kan jeg ikke styre Mediaplayer med jog-hjulet i grunnbildet.

Hva i huleste var det jeg klarte for en uke siden, som jeg ikke klarer nå lengre?

Hvordan kommer jeg ut til grunnbildet av telefonen, og fortsatt justerer volum og tracks på mediaplayer med jog-hjulet?

Lenke til kommentar

Men hvis jeg tar pennen på linjen så havner jeg i Mediaplayer igjen.

Jeg er 110% sikker på at jeg for en uke siden klarte å ha kun den linje spillende i grunnbildet på telefonen.

Og med jog-hjulet kunne jeg skru lyden opp og ned.

Trykke det inn for å pause sangen, og dermed bla mellom tracks med jog-hjulet opp og ned.

Nå finner jeg overhodet ikke ut hvordan jeg klarte det.

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...