Gå til innhold

innhold av phpfil etter parsing?

Anbefalte innlegg

hvordan kan jeg få tak i innholdet i en fil i php? altså, vet hvordan jeg kan gjøre det, men hvordan kan jeg få den til å kjøres igjennom php først? sånn at den får resultatet av phpfila og ikke kildekoden liksom?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener at hvis du kjører denne koden:

PHP
<html><head><//head>

<body>

<?php phpinfo(); ?>

<//body><//html>

så får du ut:

<?php phpinfo(); ?>

og ikke tabellen med phpinfo?

I så fall har du ikke satt opp webserveren din riktig, og må gi litt mer informasjon. Vær klar over at noe/mange hostingsteder krever at phpfilene faktisk heter .php, de godtar ikke .html eller .htm.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

nei, jeg mener at hvis jeg har feks enfil.php:

PHP
<?php echo $_GET['hei'] ?>

og skriver i enannenfil.php

PHP
<?php echo $_GET['hei'] ?>

så får jeg (for det første en feilmelding tror jeg, ettersom include ikke støtter get-parametre? men blir samme med file_get_contents feks) i enannenfil.php

<?php echo $_GET['hei'] ?>

og ikke

kjohei

nå var dette et ekstremt jalla og lite eksempel da.. men håper det ga mening?

poenget er at jeg har en php-fil som kobler seg til en database og produserer en del htmlkode. og jeg kunne tenkt meg resultatet av den phpfila inn i en streng i en annen fil. altså, phpfila parsa og ikke sourcen liksom.

Endret av Tussi_qwerty
Lenke til kommentar

joda, men poenget er at da må jeg jo bruke absolutt path. og det er det ikke har lyst til. kan jo merge med en eller annen $_server variabel eller noe, men det blir så rot føler jeg. fila ligger jo liksom i samme mappa på en måte :p

Funker da ikke å sette get og post variable? trodde de bare kunne leses jeg? og uansett om man setter dem, så blir vel ikke de transportert automagisk over til den andre siden?

Endret av Tussi_qwerty
Lenke til kommentar

Ingenting i veien for å sette verdier i $_POST/$_GET og vis man include()'er en fil så blir det ikke noen "annen side"

Og vis du absolutt må ha det i en egen fil så kan du jo opprette en ny fil som kun include()'er den fila di med absolutt path, da kan du bruke HTTP-metoden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Hva med å bruke curl for "å kjøre PHP-fila som en vanlig nettleser", og så bruke resultatet du får fra curl til hva nå enn det er du holder på med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...