Gå til innhold

wifi på htc p4350

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurer på om noen kan hjelpe meg sitt her hjemme med en trådløs dell router og en htc p4350.

tanken er og koble seg på netverket med htcn men dette er ikke så enkelt

med di maskinene som er på denne trådløse routeren må jeg sette i en plate fra dell og så skrive et passrod : xxxxxxx ikke sant men nor jeg skal bruke htcn på det samme opplegge har jeg ikke noen cdrom og får spørsmål om SSID kode. hvordan fikser jeg dette probleme er det noen som kan hjelpe meg ?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSID = Navnet på det trådløse nettverket ditt

WEP = Krypteringen på nettverket ditt

Gå inn på en PC som er tilkoblet nettverket, trykk Start -> Kjør (Run, hvis engelsk) og skriv "cmd /k ipconfig", uten hermetegn. Da får du opp et svart vindu, etterhvert fylt med informasjon om nettverket ditt. I feltet for "Default Gateway" står det en IP-adresse. Denne er sannsynligvis 192.168.1.1, men kan være hva som helst egentlig.

Start internett-leseren din, Internet Explorer, Firefox, whatever, og skriv "http://192.168.1.1", eller den IP-adressen som sto på Gatewayen, dersom den var annerledes. Trykk Enter, og nå er du inne på routeren. Det kan hende du må skrive inn brukernavn og passord for å få tilgang til administreringen på routeren. På Dell er dette standard "Admin" som brukernavn og blankt passord.

Her inne vil du finne informasjon om WEP-koden, og SSIDen, slik at du kan finne nettverket ditt med PDAen din.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...