Volvo-dame Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg har nylig kjøpt meg en Volvo 760 GLE, 1985 mod., m/automat. Motoren er en B28 og er gått ca. 220 000 km. Jeg har følgende problem med bilen : Når motoren er kald starter den og går greit,men så snart den er gått varm begynner den å "lugge" under kjøring.Når jeg slakker ned på farten stopper den. Setter jeg den i revers,stopper den også.Når motoren er varm og stopper må jeg holde på lenge før jeg får start igjen. Er det noen som vet hva som kan være galt med den? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei og velkommen til forumet Kanskje du burde sjekket tennpluggene? eller luftfilteret? Hvor mange omdreininger i minuttet får du når den er kald og står i fri? Lenke til kommentar
Volvo-dame Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Både pluggene og luftfilteret er nytt. Den har ca. 1000 omdreininger da. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Har du elektronisk insprøytning? høres ut som et vanlig problem som kommer når temp.giver til motorstyring er defekt Lenke til kommentar
Volvo-dame Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Er ikke sikker på om det er elektronisk innsprøytning på den,hmm. Jeg er temmelig fortvilt over at den bare stopper. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Dette er en PRV-motor (Peugeot/Renault/Volvo V6er), og en ting som er veeeldig vanlig at ryker på de, er topp-pakninga.. Det kan jeg ihvertfall fortelle med en gang. Tenkt på om blandinga kan være korrekt? CO-blandinga og sånn.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Siden dette er en GLE, har den nok en eldre type innsprøytning. Det er svært mange mulige feilkilder til de beskrevne symptomene. Jeg ville tatt en tur innom et Volvo-verksted og fått en diagnose og et overslag for rep fra noen som har vært borti dette før. Staslig bil, forresten! Håper du får skikk på den! Legg gjerne inn noen ord når du har fått løst problemet, så vi andre kan lære litt også. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Har samme motoren selv, B27E. Riktignok med gassere, men har innsprut liggende. Det heter K-jet eller KJ-tronic. Ta en titt på denne linken. Tilhører riktignok en ford, men K-jet`en er den samme. Er jo en del vakum og dritt på denne... http://www.jorgen.tronderford.com/norske/m...tro/k_jetro.htm EDIT: Ser nå at du er dame. Ikke for å være frekk, men vet ikke hvor mye kunnskap du har om motor og feilsøking? Vet du om det er en A eller E-motor? Endret 13. mars 2007 av wazzza Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 EDIT: Ser nå at du er dame. Ikke for å være frekk, men vet ikke hvor mye kunnskap du har om motor og feilsøking? Vet du om det er en A eller E-motor? 8147355[/snapback] Enig. Her er det bare å oppsøke kompetent mekaniker med en gang. Det er fort gjort å ødelegge noe hvis man ikke vet hva man gjør. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Forsiktig nå! Jeg ser ingen grunn til at dette skal være en dame (selv om nick'et indikerer det), og det er dristig å anta at fordi man er dame, har man ikke peiling. Jeg kjenner jenter som har MYE mer peil på biler og motorer enn enkelte gutter jeg kjenner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå