Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med Volvo 760 GLE

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg en Volvo 760 GLE, 1985 mod., m/automat. Motoren er en B28 og er gått ca. 220 000 km.

Jeg har følgende problem med bilen :

Når motoren er kald starter den og går greit,men så snart den er gått varm begynner den å "lugge" under kjøring.Når jeg slakker ned på farten stopper den. Setter jeg den i revers,stopper den også.Når motoren er varm og stopper må jeg holde på lenge før jeg får start igjen.

Er det noen som vet hva som kan være galt med den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er en PRV-motor (Peugeot/Renault/Volvo V6er), og en ting som er veeeldig vanlig at ryker på de, er topp-pakninga..

Det kan jeg ihvertfall fortelle med en gang.

Tenkt på om blandinga kan være korrekt? CO-blandinga og sånn..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Siden dette er en GLE, har den nok en eldre type innsprøytning. Det er svært mange mulige feilkilder til de beskrevne symptomene.

Jeg ville tatt en tur innom et Volvo-verksted og fått en diagnose og et overslag for rep fra noen som har vært borti dette før.

Staslig bil, forresten! Håper du får skikk på den! Legg gjerne inn noen ord når du har fått løst problemet, så vi andre kan lære litt også.

Lenke til kommentar

Har samme motoren selv, B27E. Riktignok med gassere, men har innsprut liggende. Det heter K-jet eller KJ-tronic.

Ta en titt på denne linken. Tilhører riktignok en ford, men K-jet`en er den samme. Er jo en del vakum og dritt på denne...

http://www.jorgen.tronderford.com/norske/m...tro/k_jetro.htm

EDIT: Ser nå at du er dame. Ikke for å være frekk, men vet ikke hvor mye kunnskap du har om motor og feilsøking? Vet du om det er en A eller E-motor?

Endret av wazzza
Lenke til kommentar
EDIT: Ser nå at du er dame. Ikke for å være frekk, men vet ikke hvor mye kunnskap du har om motor og feilsøking? Vet du om det er en A eller E-motor?

8147355[/snapback]

Enig. Her er det bare å oppsøke kompetent mekaniker med en gang. Det er fort gjort å ødelegge noe hvis man ikke vet hva man gjør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Forsiktig nå! Jeg ser ingen grunn til at dette skal være en dame (selv om nick'et indikerer det), og det er dristig å anta at fordi man er dame, har man ikke peiling. Jeg kjenner jenter som har MYE mer peil på biler og motorer enn enkelte gutter jeg kjenner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...