CruellaDeVille Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 M? Jeg er litt usikker på om dette egentlig hører hjemme under filosofi, og hvis det gjør så ber jeg en moderator om å flytte tråden. På de steder jeg vanker på internett ser jeg ofte at menn skriver "Jeg er en mann med stor M", og så lurer jeg på... hva mener de egentlig da (sånn bortsett fra språklig feil)? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det jeg kommer på i farten er å assosiere begrepet med personer, og da er Vegard Ulvang en person som har fått den karakteristikken fra fler hold. Tror det har med grunnleggende "mannelige verdier" og gjøre som eks, beskytte kvinnen, varte opp den samme, sterk blant likemenn, modig, ærlig fighter, handlekraftig, nevenyttig osv ...? Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Tror det har med grunnleggende "mannelige verdier" og gjøre som eks, beskytte kvinnen, varte opp den samme, sterk blant likemenn, modig, ærlig fighter, handlekraftig, nevenyttig osv ...? 8129098[/snapback] Ok, da er vel det det endelige argumentasjonen for at jeg er en kvinne med stor M. Tusen takk! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Gratulerer Cruella Bare hyggelig og hjelpe. Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Tror det har med grunnleggende "mannelige verdier" og gjøre som eks, beskytte kvinnen, varte opp den samme, sterk blant likemenn, modig, ærlig fighter, handlekraftig, nevenyttig osv ...? 8129098[/snapback] Ok, da er vel det det endelige argumentasjonen for at jeg er en kvinne med stor M. Tusen takk! 8129114[/snapback] Eller "kvinne med stor K?" Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Nå sykla du litt, tror jeg ... Lenke til kommentar
LinnKatrine Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Mann med stor M= Stor og kraftig med brede skuldre. Mørk stemme og mørkt hår Sånn er det ihvertfall jeg ser på som mann med stor M Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Eller "kvinne med stor K?" 8129153[/snapback] Men da blir jo spørsmålet hva en kvinne med stor K er. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Mørk stemme og mørkt hår 8129196[/snapback] Da er det langt mellom menn med stor M i dette landet! Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 ordet "mann" begynner med bokstaven 'm'. Derav "mann med stor M" (altså Mann). i ditt tilfelle er du kvinne med stor K. Skikkelig gode filmer er filmer med stor F osv... Eller misforstår jeg deg helt nå, og at det ikke var dette du lurte på, men mer betydningen bak..? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Eller "kvinne med stor K?" 8129153[/snapback] Men da blir jo spørsmålet hva en kvinne med stor K er. 8129202[/snapback] Godt spirsmile Hmm .. "Ze gut wuman" ... helvete! Skulle gjerne sett at spm var litt mere "tagbart", voff ..nå tok jeg en ...jada Kvinne med stor K er en person som bruker "styrkene" som femininiteten har gitt, uten at noen kan klappe denne "feminine" på rompa, uten og være forberedt på¨å telle fingrene etterpå. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 ordet "mann" begynner med bokstaven 'm'. Derav "mann med stor M" (altså Mann).i ditt tilfelle er du kvinne med stor K. Skikkelig gode filmer er filmer med stor F osv... Eller misforstår jeg deg helt nå, og at det ikke var dette du lurte på, men mer betydningen bak..? 8130433[/snapback] Det var vel mer meningen bak, siden jeg vet at mann skrives med liten m. Og det som ble forbundet med mann med stor M passer godt for meg også, derfor er jeg en kvinne med stor M. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Kvinne med stor K er en person som bruker "styrkene" som femininiteten har gitt, uten at noen kan klappe denne "feminine" på rompa, uten og være forberedt på¨å telle fingrene etterpå. 8130493[/snapback] Hva er disse "styrkene" som femininiteten har gitt? Gjerne eksempler. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Mørk stemme og mørkt hår 8129196[/snapback] Da er det langt mellom menn med stor M i dette landet! 8129209[/snapback] Om det er kriterier for mann med stor M, så vil jeg nesten påstå at det gjelder meg i så fall. Får ta og sende folk som har møtt meg og kjenner meg til denne tråden for bekreftelse Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det var vel mer meningen bak, siden jeg vet at mann skrives med liten m. Og det som ble forbundet med mann med stor M passer godt for meg også, derfor er jeg en kvinne med stor M.8130671[/snapback] Åja, den er god. Tror egentlig jeg misforstod hele tråden da jeg skummet gjennom første gang Definisjonen på mann har altså hittil blitt beskytte kvinnen, varte opp den samme, sterk blant likemenn, modig, ærlig fighter, handlekraftig, nevenyttig Stor og kraftig med brede skuldre. Mørk stemme og mørkt hår Og for kvinner har vi altså Kvinne med stor K er en person som bruker "styrkene" som femininiteten har gitt, uten at noen kan klappe denne "feminine" på rompa, uten og være forberedt på¨å telle fingrene etterpå. Selv har jeg ikke så mange definisjoner å tilføye, men er jo interessant å se hva andre legger i begrepene! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Kvinne med stor K er en person som bruker "styrkene" som femininiteten har gitt, uten at noen kan klappe denne "feminine" på rompa, uten og være forberedt på¨å telle fingrene etterpå. 8130493[/snapback] Hva er disse "styrkene" som femininiteten har gitt? Gjerne eksempler. 8130686[/snapback] Ok, sterke ledere som "Nikita"-grunder og Valla er motpolene. Disse to jentene er like suksessfylte, men en av dem er faktisk sterkere enn den andre, fordi en av dem tok med seg egenskapen fullt ut. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvis menn på nett betegner seg selv som mann med stor M, så ser jeg automatisk for meg en puslete liten høyreekstremist med liten pikk og stort ego. Mann med stor M er alfa-hanner. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvis menn på nett betegner seg selv som mann med stor M, så ser jeg automatisk for meg en puslete liten høyreekstremist med liten pikk og stort ego. Mann med stor M er alfa-hanner. 8130825[/snapback] Je, you might be right. Men husk at du fort kan ta feil også Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Klart jeg kan ta feil, men jeg er ikke villig til å ta sjansen. Men som betegner seg selv som mann med stor M har i de aller fleste tilfeller alt for høye tanker om seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå