Gå til innhold

Fjerne Dual Boot skjerm når Windows starter?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg hadde Vista og XP installert på hver sin partisjon, men valgte formatere partisjonen Vista lå på. Dette gjorde jeg rett og slett ved å høyreklikke på partisjonen mens jeg var i XP, for der å velge formater. Deretter har jeg slått sammen partisjonene igjen med Partition Magic. Problemet er når jeg starter Windows. Den svarte skjermen som gir muligheten å starte enten Vista eller tidligere versjoner av Windows, er der fortsatt. Vista går selvfølgelig ikke an å starte, men saken er at jeg ikke trenger denne skjermen lenger, når jeg kun har et operativsystem.

Mulig det var dumt av meg å kun formatere på den måten, kanskje jeg heller måtte ha avinstallert Vista på en eller annen måte.

Uansett, noen som vet hva jeg må gjøre for å fjerne dette skjermbildet?

Takker for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

høreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> Avansert -> oppstart og gjenopprettning -> rediger -> fjern kommandoen med vista i.

EDIT:

det er altså boot.ini filen du redigerer, så du kan også finne denne manuelt på systemrooten, men da må du enable så du ser systemfilene.

Endret av hettelars
Lenke til kommentar

Finne filen ...bootsect.exe..i Vista Dvdplate.

Kopiere den rett i C:\

Åpne ...cmd.. og med å skrive--- cd .. ---og enter går du tilbake til kun C:\>

Nå kan du skrive C:\bootsect /nt52 sys og enter.

Om den nekter så skriver du C:\bootsect /nt52 sys /force. (holder mellomrom som du ser)

Restarte.

Lenke til kommentar

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Slik ser min ut, hva må jeg redigere vekk her?

Lenke til kommentar
høreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> Avansert -> oppstart og gjenopprettning -> rediger -> fjern kommandoen med vista i.

EDIT:

det er altså boot.ini filen du redigerer, så du kan også finne denne manuelt på systemrooten, men da må du enable så du ser systemfilene.

8129084[/snapback]

Danke, danke! Da var det borte :)

Lenke til kommentar

EDIT:

8129084[/snapback]

Danke, danke! Da var det borte :)

8129431[/snapback]

ikke no problem;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...