Gå til innhold

LCD TV som PC skjerm?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått et veldig godt tilbud på en 32" LCD flatskjerm gjennom en arbeidskolega, og jeg må si den frister! Spørsmålet er egentlig om hvordan det er å bruke en flatskjerm TV i forhold til en tilsvarende stor LCD PC skjerm? ( Foreskempel Dell sin 30") TVen er kanskje mer plasskrevende, men det er ikke noe problem.. Hvordan blir bildekvaliteten? Samme som man får på en PC skjerm eller dårligere? Og tilslutt hvordan er det å sitte rett forran en slik store skjem? (Spilling, og vanlig PC bruk og film)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den aller største forskjellen mellom en typisk 32" LCD-TV og Dells 30" som du nevner er oppløsningen. Dellen har en oppløsning på 2560*1600, mens en 32" sannsynligvis har 1366*768, noe som er litt lite i PC-sammenheng. Det er f.eks. mindre enn en 17" LCD-skjerm har. Det er heller ikke alle TV-apparater som har fullgod PC-støtte, TV-en bør støtte riktig oppløsning og 1:1 pixelmapping, og da helst via HDMI/DVI, gjerne i både 50 og 60 Hz.

Lenke til kommentar

Oppløsningen venner man seg til da, bruker selv en 27" lcdtv som pc-skjerm, med 1360x768 i oppløsning. Gikk fra en 17" lcd-skjerm på 1280x1024 pixler, og må inrømme at det føltes lit "trangt" ut den første uken eller så, men nå har jeg vendt meg til det. Så med mindre du pleier å kjøre relativt høye oppløsningen til vanlig eller har spesielle behov burde ikke oppløsningen være noe problem.

Lenke til kommentar
Men det duger ikke sant? Noen som har noen bilder foresten?

8143213[/snapback]

Det spørs på om du er tilfreds med oppløsningen, og du må også sjekke skjermens PC-kompatibilitet. Jeg ville ikke ha kjøpt en skjerm som støttet 1:1 pixelmapping i riktig oppløsning via HDMI/DVI hvis hovedformålet var PC-bruk. Nå vet jeg ikke hva slags pris du har fått på denne TV-en, men personlig ville jeg heller ha kjøpt en 24" PC-skjerm e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...