Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skrangle lyder mellom forsterker og sub.


mck

Anbefalte innlegg

Hei, har en kicker L5 10" i bassrefleks kasse og en Phase RS6 forsterker som er skrudd fast oppå suben. Det som skjer er at det kommer litt skranglelyder og derfor tror jeg at jeg burde hatt noe i mellom forsterkeren og subben, noe gummi eller noe.

 

Har noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er at den får nok kjøling, for å bli litt teknisk så er det stort sett bare laminære luftstrømmer som kjøler en forsterker, drivkraften der er temperaturforskjellen forsterkeren selv skaper, noe som sørger for konveksjon. Blir lufta stående stille har man konduksjon og det er ikke heldig for kjølingen.

 

Enkelte forsterkere har dog vifter, ergo får en et turbulent miljø, noe som er langt mer effektivt for økning av konveksjonen/nedkjølingen. En kan også montere vifter selv.

 

Fysikk er ganske nyttige saker ;)

Lenke til kommentar
Du som hadde i polo? kan jeg stille et spm? borret du hull i brann veggen? eller er dety et lurt sted og tre den gjennom? fordi jeg og pappa la opp anlegg i en polo og sleit med og finne ut hvor vi skulle få kabelen gjennom brannveggen

8136981[/snapback]

Hei du. Jeg brukte armeringsjern, en sånn stang. Dyttet den fra kupeen slik at den kom ut i motorrommet og da jeg fikk stangen inn i motorrommet etterhvert festet jeg kablen i stangen og dro den inn i kupeen.

 

Vet det er trangt, håper du forstod noe av det jeg sa :innocent:

Lenke til kommentar

fant ike hullet?

 

mye mulig jeg har misforstått dere begge, men tror han dyttet armeringsjern gjennom det som måtte være i veien og ut til motorrommet?? (fra kupeen) så festet han ledningen i armeringsjernet og dro den gjennom hulet fra motorrommet og inn i kupeen??

 

stemer det?

 

 

-Rtbuggie

Lenke til kommentar
fant ike hullet?

 

mye mulig jeg har misforstått dere begge, men tror han dyttet armeringsjern gjennom det som måtte være i veien og ut til motorrommet?? (fra kupeen) så festet han ledningen i armeringsjernet og dro den gjennom hulet fra motorrommet og inn i kupeen??

 

stemer det?

 

 

-Rtbuggie

8141430[/snapback]

Det stemmer Rtbuggie :cool: litt mer ryddig enn hva jeg satt opp kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...