Gå til innhold

Vannkjøling - første gangs kjøper

Anbefalte innlegg

Hei

Har lenge snust litt på å skaffe vannkjøling, men først vil jeg lære litt mer og jeg har noen spørsmål. Også kjekt å få litt hjelp til å finne vannkjøling til dette oppsettet: Intel E6600, Asus p5b deluxe, nvidia 8800 gtx, GEIL 2'1024 ram 800 mhz, Kabinett: nzxt Lexa (anbefales!). Jeg vil gjerne ha mest vannkjøling for pengene og prisen har jeg ikke fastslått enda så kom med alle forslag. Også over til mine spørsmål :) :

1. Hva bruker dere?

2. Hva er deres erfaringer med de vannkjølingene dere har?

3. Hvilke komponenter burde jeg kjøle?

4. Har tenkt til å overklokke litt og lurer på hvor mye jeg kan få til med cpu og minnet mitt.

:thumbup:

Endret av harald g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ville dog tatt en alvorlig kikk på luft i dag.. Det nærmer seg fort ytelsen og støynivået til vann..  ..uten prisen og det kompliserte innstallasjonen ++

Jeg har hatt begge. Bruker nå luft, overklokker 50% og alt er fint og stille.

8137944[/snapback]

Helt enig! Vann blir fort veldig unødvendig for den små overklokker. For det er mange faktorer som skal spille inn for at du skal få en vannkjøling som fungerer bra. Og har du generelt en romtemp som er høy, så vil ikke vannkjøling gi deg noe lavere temp. Enkelte har det så kaldt ved sine testbenker eller datarom at de umulig kan ha det behagelig.

Om det er støynivået du er ute etter å senke, så anbefales det å kikke på løsninger for diskene (som faktisk lager det mest irriterende støyen), skjermkortet og CPU. En Zalman på skjermkortet kombinert med en Scytje Ninja+ på CPU og god airflow ved hjelp av 12cm vifter i kabinettet skulle gjøre susen ;)

Lenke til kommentar

Luftkjøling kan ikke sammenlignes med vann, Skal du ha like god ytelse med luftkjøling må du bruke vifter som bråker værre enn fy,ex. Sunon eller Delta. Du vil allikavel ikke få den samme ytelsen på load som vannkjøling tillbyr. Da må du i så fall bruke luftkjøling i et meget kallt rum.

Vannkjøling var og er et bedre allternativ til overklokkere, jeg bruker begge deler.

Såfremt du er litt "handy" selv er vannkjøling bare morro :)

Det finnes også lydløse alternativer blandt begge deler, men lydløst og overklokking passer liksom ikke helt sammen :!:

Uansett, hardcore overklokking er litt synonymt med hardcore kjøling, Går du på kompromiss med kjølinga vil overklokkinga bli deretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...