m0g1e Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Heisann, har nylig fått en åpenbaring om hvorfor det ofte er så enorme problemer i forbindelse til å kjøre ftp-server via annen port enn 21 uansett operativsystem eller ftp-sw. Det er det samme problemet som oppstår i alle tilfellene jeg har, og jeg opplever det samme på serverne jeg har satt opp på både Telenors og Taford Mimers internettlinje: Jeg har en FTPserver kjørendes allerede på port 21 på nettverket mitt, og jeg setter opp enda en FTPserver med annen port. Har prøvd utallige porter < 1024 med samme problemet. Jeg får tilgang til serveren gjennom porten jeg har forwarda, men deretter en feilmelding som denne,(avhenger av hvilket severSW jeg bruker). Jeg har kun brukt leechftp i testene med serverne. bottomline er alltid noe likt dette for alle tilkoblinger jeg prøver å gjøre utenifra LANet serveren ligger på: Pure-FTPd/leechftp: < 500 I won't open a connection to 10.0.x.x (only to 85.167.xxx.xxx) ~ Could not retrieve directory listing for "/" Det går derimot fint å koble seg til serveren via en LAN PC i alle forsøkene jeg har gjort. Jeg lurer dermed på; - Kan det være noe med FXP som skal være aktivert siden jeg bruker en annen port enn 21? eller - Kan det ha noe med at jeg allerede kjører en FTP-server på det nettet jeg kjører klientprogrammet fra via 21? Jeg har naturligvis prøvd å grave meg fra på google, men finner bare samme spørsmålet i mange forum uten at de har fått noe svar.. Har der derfor seg slik at det ikke finnes noen som har klart å kjøre FTP via annen port enn 21 på en enkel og grei måte? (Tenker ikke passiv mode tilkobling i det hele tatt her). Om det er noen her som har fått til dette så ville jeg vært evig takknemmlig med noen tips! Leser noe om at folk som bruker FlashFXP takler dette FXP problemet som kanskje oppstår. Skal i denne stund prøve meg på dette, men vil så gjerne heller bruke leechftp om det lar seg ordne.. Som sagt, takk for alle forslag! Lenke til kommentar
Thomas87 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 mener å huske at feil 500 som oftest er en feil med firewall. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Har du konfigurert aktiv/passiv oppkobling innstillingene? Du må i tillegg til å forwarde porten du har serveren på (feks 12021) forwarde en range slik at de som kobler seg opp passivt får kontakt. Dersom du ikke vil tillate passiv oppkobling, må de som skal koble seg på serveren din sørge for at de har aktiv oppkobling konfigurert i sin klient. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) det som mer feil er passive port. det mange trur at du KUN trenger 1 port er feil hvis du skal bruke passive mode. normalt så bruker passive mode en random port mellom 1024 og 65000 men på noen ftp server så kan du velge hvem passive port du skal bruke eks: 8000 til 9000 .så forword du og dem portene og da funker passive mode og. husk og gå på showmyip.com og skrive den ip'en inn i ftpserver din. der det står du skal skrive wan ip(internet ip) Endret 14. mars 2007 av ranvik Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 17. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2007 http://norskwebforum.no/viewtopic.php?t=33101 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå