Gå til innhold

Nytt P4-oppsett, skjermkort og hk-funderinger

Anbefalte innlegg

Jeg driver og snekrer sammen en maskin her, som skal erstatte familiens høngamle PII-350, og er egentlig rimelig fornøyd med valgene.

Problemene oppstår når databutikken plootseligwootselig dropper POV-kortene, og ikke har Albatron inne (heller ingen forventet dato for lager), samt at jeg ikke finner ut om hovedkortets RAID-kontrolleren støtter to eller fire disker, og om disse kan settes som single drive (dvs f.eks to disker uten å sette opp et RAID).

Hovedkortet jeg har sett meg ut er Abit BE-7 RAID (Intel pe chipset), grunnet en passende kombinasjon av egenskaper, pris og overklokkingsmuligheter. RAID-kontrolleren er en HighPoint-sak.

Jeg har satt opp et MSI-kort istedet, men jeg er usikker på støynivået på disse. Jeg tar gjerne imot anbefalinger av mer stillegående løsninger, dog må det være Gf4.

Alternativt, et bråkete kort hvor det er lett å ta en BlueOrb-mod, dvs rive av pingleviften og stripse en 60mm- eller 80mm-vifte over kjøleribben.

Også så undrer jeg på hvordan støynivået er på disse Intel-kjølerene som kommer i retail.

Google er selvfølgelig gitt tredjegradsforhør. :wink:

Alle forslag og innspill mottas med takk.

Spesifikasjonene, pristaket er 12000:

[*]Abit BE7-RAID Hovedkort S478/533mhz

[*]Maxtor IDE ATA-133 120GB 7200RPM

[*]Hercules Gamesurround Fortissimo III 7.1

[*]TwinMOS RAM PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2

[*]Keytronic Cordless Keyboard PS2 Sort

[*]Neon Light Miditower ATX 350W

[*]Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0

[*]LITE-ON LTD163 DVD-ROM 16X DVD/48X

[*]LITE-ON LTR-40125-01YC CD-RW 40x12x48x

[*]Creative Inspire 4400 4.1

[*]Intel Pentium 4 Northwood 2.4GHz 512Kb 533MHz Boxed

[*]MSI AGP GeForce4 Ti4200 128MB DDR DVI

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-12-12 02:43 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering:

RAID-problemet var såre enkelt å løse, bare man kan søke på Google og tenker littegranne(som f.eks: se på HighPoints hjemmesider). Dumme meg.

Skjermkortmessig gikk jeg for et MSI-kort, og jeg skiftet ut Maxtoren med en Seagate 'Cuda V 120GB.

Kommentarer mottas med takk. :smile:

BTW: Noen som vet om Maxtorene på Komplett (da sætlig denne 120GB-saken) har fluidlager? Det står ikke eksplisitt, supportlinken er død og jeg hører at det er to ulike versjoner av disse.

Link.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...