petter15 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei! Har bredbånd fra Telenor, med 2,5 mbit ned, og 350 kbit opp... Har montert opp ip-telefon fra Phonect inn på ruteren, ruteren er en Philips SNB6500... Bruker også utorrent en god del, dette medøfrer at når jeg sitter på utorrent, og ip-telefonen er i bruk på samme tid, blir det veldig hakkete og dårlig lyd til telefonen.... Vet ikke helt hvor stor nettlinje ip-telefonen trenger for å få ok lyd, men vet dere om det går an å gjøre noe oppsett i ruteren slik at når ip-telefonen er i bruk får den førsteprioritet på nettlinja? Har prøvd å koble rett fra modemet og inn på ip-telefon-adapteret, og deretter videre fra ethernet og inn på ruteren. Med den koblingen kommer jeg meg på internett, men utorrent fungerer ikke... Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Begrens upload i utorrent til 200kbs og antall connections globalt til f.eks 50. Lenke til kommentar
petter15 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Begrens upload i utorrent til 200kbs og antall connections globalt til f.eks 50. 8128840[/snapback] Ok, ja vet at d går an, men kunne tenkt meg å ha full utnyttelse av nettlinja når ip-telefon ikke er i bruk, og at ip-telefonen får første-prioritet når den er i bruk. Er det mulig? Endret 11. mars 2007 av petter15 Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 En IP-telefon krever 160 kb\s ut og inn. Bruker du et program som kan justere hastighet på pcen din (NetLimiter f.eks), så kan du da beregne hvor mye som er igjen etter dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå