Gå til innhold

[LØST] Word hopper to linjer ved <enter> !?

Anbefalte innlegg

Vil at den bare skal hoppe en og en linje slik som vanlig. Innstallerte nettop office 2007. Noen som vet hvordan jeg skrur av den funksjonen?

Trykker jeg shift+enter hopper den en og en linje, men akkurat nå skal modern bruke maskina og hu kommer aldri til å forstå det der.

Takker for all hjelp jeg skulle få :)

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokså plagsomt dette. Zash, hvordan stiller man linjeavstand i 2k7 ?

EDIT: Har ikke noe med linjeavstand å gjøre dette :\ MrLee, kan hende, men det er så absolutt mongo. Om noen vet hvordan man stiller det til vanlig slik at et trykk på enter blir slik:

"skriveskrive <enter>

skriveskrive"

i stedet for:

"skriveskrive<enter>

skrive skrive"

Så hadde det vært topp. Er Office 2007 husk, drittoppsett, men sikkert greit når man lærer det.

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar

Word 2007 har standard avstand mellom avsnitt i stilen Normal, i motsetning til tidligere versjoner. Denne avstanden er ikke en linje, det er en egenskap ved avsnittet som sier at når avsnittet er ferdig skal det være luft før neste avsnitt begynner. Det betyr at det nå er lettere å bruke programmet slik et elektronisk tekstbehandlingsprogram bør brukes og ikke slik man pleide å bruke skrivemaskin for 25 år siden.

Hvis du absolutt vil holde deg til den gamle måten er det bare å klikke stilen "No spacing" på Home-fanen før du begynner å skrive.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet godt hvordan avsnitt skal brukes, men ofte er det kjekt å bruke innrykk i stedet for avsnitt og da er enterknappen grei å bruke som til vanlig. Kunne godt vendt meg på shift+enter for min del, men når hele familien skal bruke det så er det litt greit å finne ut hvordan man fikser det ;)

Takker for hjelpa Torbjørn og Kjeklulf.

Trykker jeg shift+enter hopper den en og en linje, men akkurat nå skal modern bruke maskina og hu kommer aldri til å forstå det der.

Fruktkake, jeg veit ;)

Lenke til kommentar

"blablabblablabblablabblablabblablabblablablablabblablabblablabab

bblablabblablabblablabblablabblablabblablabblablabblablabblablab

blablabblablabblablabblablabblablabblablabblablab.

______Innrykk blablablablabblablabblablabblablabblablabblablab."

asdasdasdasdasdasdasd

asdasdasdasdasdasd.

Avsnitt asdasdasdasdasd

Endret av sinnadyr
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trykk avsnitt -> huk av "Ikke legg til avstand mellom avsnitt med samme stil".

For å gjøre det på en del av teksten, merker du teksten, høyreklikker -> avsnitt.

Ellers kan du endre det standarden ved å høyreklikke på "normal" -> endre -> format -> avsnitt...

Lenke til kommentar
Trykk avsnitt -> huk av "Ikke legg til avstand mellom avsnitt med samme stil".

For å gjøre det på en del av teksten, merker du teksten, høyreklikker -> avsnitt.

Ellers kan du endre det standarden ved å høyreklikke på "normal" -> endre -> format -> avsnitt...

8376941[/snapback]

Når du gjør som beskrevet over får du ikke mellomrom når du trykker enter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...