Anders Moen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hvordan får jeg til slik at PNG filer kan være bakgrunner og fungere i IE? Jeg har en kode som gjør at de fungerer som bilder, men hvordan skal jeg få til som bakgrunn? Har søkt på Google, men får bare som vanlige bilder. Får en følelse på at det ikke skal fungere eller noe sånt, hehe. Vet noen om hvordan jeg skal få det til å fungere? Lenke til kommentar
hpfarstad Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det stemmer at det er en bug i IE 6 som gjør at PNGbilder ikke kan være transparente. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ja, jeg vet det, men det finnes koder for å fikse det, men jeg finner ingen koder for å få de til å fungere som bakgrunnsbilder. Vet dere? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 PNG bilder fungerer som bakgrunnsbilder i IE, men de blir ikke gjennomsiktige. Hvis de ikke fungerer i det hele tatt har du gjort en feil. Her er forøvrig en måte å fikse gjennomsiktige PNG-bilder i IE: http://www.twinhelix.com/css/iepngfix/ Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Takk, men jeg bruker heller en del bilder i menyen, eller så får jeg redigére bakgrunnsbildet til HTML dokumentet Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hva mener du? Den løsningen jeg linket til funker (nesten) helt perfekt, med mindre du har masse float. Men det er opp til deg Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Å ja, skal se på den etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå