Zeph Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Har ein Honda MT5 som går fint så lenge det ikkje regnar, då kan den stoppe opp heilt plutseleg. Nokon som har ein god teori om kva problemet er? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 kondens... kjøp kondensfjerner på bensinstasjonen. Hadde noe ligendes problem med min mt5. Den begynte å lugge med en gang det ble fuktig i lufta, og da hjalp det godt med kondensfjerner Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Luftfilter har den, riktignok eit som er godt brukt. Kva gjer eg med kondensfjernaren då? Putter det på tanken? Fiksa mopeden i sommar, men trur ikkje eg skifta luftfilteret, mulig det ikkje er heilt tett ein plass frå filter til forgassar. Eit gammalt filter burde vel kanskje halde meir tett enn eit nytt? Endret 11. mars 2007 av Zeph Lenke til kommentar
churchviolence Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Kan være at plugghetta/pluggen blir våt. Da blir det overslag og den går ikke godt. Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Kondensfjerner; Fyll på litt før du fyller bensin, står på flaska hvilke forhold du skal bruke. Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Kan være at plugghetta/pluggen blir våt. Da blir det overslag og den går ikke godt. 8155150[/snapback] jeg støtter denne her. hadde en mtx engang som ikke ville gå no serlig bra i regn. bytta plugghette så gikk den i regnveret. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 fordi det er en mt5 ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Heilt korrekt @ churchviolence og froZZo! Tennplugghetta mangla ein gummisak på tuppen, dette førte til at det trakk vatn opp gjennom tennplugghetta i regn og mopeden daua. Tusen takk for all hjelp. Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Vil bare legge til at hvis du bruker powerfilter så er det lett for at det kommer kondens også. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Kva er egentleg forskjellen på eit powerfilter og det originale luftfilteret? Eg vil tru at du får meir luft til forgassaren, men korleis skjer det reint fysisk? Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 Powerfilteret er jo "åpent" rundt hele filteret noe som ikke et org. filter har. Jeg har ikke så veldig mye peiling rundt dette med filtere. Har du et powerfilter bråker det mer enn org også. Hvis sykkelen din bråker nok som den gjør så kan man også borre 2-3 hull i den orgniale luftfilter boksen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Ja, powerfilter er uansett ikkje aktuelt, sylinderen er riktignok oppboret til 42.5, men har ikkje tenkt å trimme den noko meir utover det, må berre få alt til å gå som det skal. Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 har du bytta til større dyse? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2007 Forfatter Del Skrevet 20. april 2007 Ja, har ikkje prøvd så mange forskjellige størrelser, men fant fort ut at 90 var alt for stort. Mopeden gjekk nesten ikkje utan at du tok ut filteret og luftskrua på forgasseren. Har eit par andre størrelser liggande, trur det er satt i 65 igjen (original) for at den skal gå skikkeleg. Kva størrelse trur du vil være greit? Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 det er ikke enkelt å si. det må du nesten prøve ut. du hadde borra sylinderen litt sa du. prøv med 72 eller no. 90 er lit i grøvste laget. kjener en som brukte det på fulltrimma tsx. siden du bare har borra lit så trenger du ikke det. Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 70-75 i dyse høres korrekt ut, men det er veldig vanskelig å finne ut av dette her. Du må ta i en dyse, stille den inn og sjekke pluggen, når du har den korrekte dysen vil pluggen din være sjokoladebrun. Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Overtenning er et kjent problem på MT5 Alltid det første du sjekker om MT'n ikke går i regnet, deretter kondens Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå