The Ghost Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Har nå XP Pro, men skall også få tak i Vista så det jeg lurer på er om det går ann å ha begge 2 installert å velge hvilken av dem jeg skal bruke når jeg booter ? Evnt. hvilken verson av vista må jeg ha for at det skal være mulig om det er mulig i det hele tatt da Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det er ikkje noko problem. Bare instaler det andre operativsystemet på ein annan partisjon så skal det gå bra. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Åssen skal jeg velge mellom dem da ? Har også et problem nå fordi akkurat nå har jeg bare en partisjon og jeg vil ikke slenge inn min gamle IDE disker Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Har nå XP Pro, men skall også få tak i Vista så det jeg lurer på er om det går ann å ha begge 2 installert å velge hvilken av dem jeg skal bruke når jeg booter ? Evnt. hvilken verson av vista må jeg ha for at det skal være mulig om det er mulig i det hele tatt da 8128435[/snapback] Installer XP først og så installerer du Vista etterpå. Vista har en bootmanager som lar deg velge mellom hvilket OS du skal starte. Man må ikke installere xp og vista på forskjellige partisjoner (Må bare kalle de forskjellige mapper). Alle versjoner av Vista og XP støtter dual boot. Men hvorfor skal du ha både XP og vista? Endret 11. mars 2007 av nero78 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Har litt lyst på vista med DX10 og alt det derre og nytt utsene og sånt, men desverre er det ennå mange bugs i ista som gjør at spill kjører dårlig og diverse andre ting Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Man må ikke installere xp og vista på forskjellige partisjoner (Må bare kalle de forskjellige mapper). 8128882[/snapback] Slik blir det ...party!party!....forhold. Ikke å anbefalle det nei. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Anbefalte gratis programer som deler opp partisjoner i windows ? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Anbefalte gratis programer som deler opp partisjoner i windows ? 8128977[/snapback] Det er sikkert mange programmer å finne gratis, men jeg skal undersøke litt om du faktisk kan bruke Vistaplate til det. Prøve å finne noe på nett i mellomtiden. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Anbefalte gratis programer som deler opp partisjoner i windows ? 8128977[/snapback] Det er lista opp fleire i første innlegg her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=511752 Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Anbefalte gratis programer som deler opp partisjoner i windows ? 8128977[/snapback] Det er sikkert mange programmer å finne gratis, men jeg skal undersøke litt om du faktisk kan bruke Vistaplate til det. Prøve å finne noe på nett i mellomtiden. 8129149[/snapback] Ja det er mulig å gjøre det med Vista platen. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Har selv både xp, vista og os x. Det funker helt fint sammen. Var veldig usikker i starten, men fant ut at alt fungerer etter hvert. Jeg har installert et program som heter "Acronis Disk Direcor Suite" som jeg bruker i oppstarten for å velge hvilket os jeg skal starte opp. Hvis jeg velger Windows XP, går den inn i menyen hvor jeg kan velge mellom XP og Vista. Velger jeg OS X, går den rett inn. Bare husk å, i mitt eksempel, dele inn i tre partisjoner. Hvis ikke mister du det os-et du skriver over. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Hvis jeg skal ha Ubuntu, XP og Vista, hvilken rekkefølge må jeg installere i da? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 XP->Vista->Ubuntu eller Ubuntu->XP->Vista er å foretrekke Lenke til kommentar
ttt Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Du må vel instalere Ubuntu til slutt. XP/Vista vil vel overskrive bootloaderen til Ubuntu og dermed gjere at du ikkje kan velje Ubuntu. Eller tek eg heilt feil no? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 XP/ Vista vil nok mest sannsynlig overskrive Grub ja (som er den vanlige i Ubuntu, og den beste etter minmening). Men det er vel ikke vanskligere enn å innstallere Grub på nytt, og sette opp konfig fila riktig. Lenke til kommentar
nero78 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Bare et spørsmål. Hva i all verden skal man med ubuntu/linux når man har xp OG vista installert?? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 (endret) Er en fordel å ha linux når jeg tar Operativsystemer med linux Edit: Feil med BBcode for linken Endret 14. mars 2007 av ZoRaC Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Er en fordel å ha linux når jeg tar Operativsystemer med linux 8151594[/snapback] Hmm, spennende. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Fant ikke faget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå