Gå til innhold

Mulig å bruke 2 MS OS samtidig på en maskin ?

Anbefalte innlegg

Har nå XP Pro, men skall også få tak i Vista så det jeg lurer på er om det går ann å ha begge 2 installert å velge hvilken av dem jeg skal bruke når jeg booter ?

Evnt. hvilken verson av vista må jeg ha for at det skal være mulig om det er mulig i det hele tatt da

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå XP Pro, men skall også få tak i Vista så det jeg lurer på er om det går ann å ha begge 2 installert å velge hvilken av dem jeg skal bruke når jeg booter ?

Evnt. hvilken verson av vista må jeg ha for at det skal være mulig om det er mulig i det hele tatt da

8128435[/snapback]

Installer XP først og så installerer du Vista etterpå. Vista har en bootmanager som lar deg velge mellom hvilket OS du skal starte.

Man må ikke installere xp og vista på forskjellige partisjoner (Må bare kalle de forskjellige mapper).

Alle versjoner av Vista og XP støtter dual boot.

Men hvorfor skal du ha både XP og vista?

Endret av nero78
Lenke til kommentar
Anbefalte gratis programer som deler opp partisjoner i windows ?

8128977[/snapback]

Det er sikkert mange programmer å finne gratis, men jeg skal undersøke litt om du faktisk kan bruke Vistaplate til det. Prøve å finne noe på nett i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Anbefalte gratis programer som deler opp partisjoner i windows ?

8128977[/snapback]

Det er sikkert mange programmer å finne gratis, men jeg skal undersøke litt om du faktisk kan bruke Vistaplate til det. Prøve å finne noe på nett i mellomtiden.

8129149[/snapback]

Ja det er mulig å gjøre det med Vista platen.

Lenke til kommentar

Har selv både xp, vista og os x. Det funker helt fint sammen. Var veldig usikker i starten, men fant ut at alt fungerer etter hvert. Jeg har installert et program som heter "Acronis Disk Direcor Suite" som jeg bruker i oppstarten for å velge hvilket os jeg skal starte opp. Hvis jeg velger Windows XP, går den inn i menyen hvor jeg kan velge mellom XP og Vista. Velger jeg OS X, går den rett inn.

Bare husk å, i mitt eksempel, dele inn i tre partisjoner. Hvis ikke mister du det os-et du skriver over.

Lenke til kommentar

XP/ Vista vil nok mest sannsynlig overskrive Grub ja (som er den vanlige i Ubuntu, og den beste etter minmening).

Men det er vel ikke vanskligere enn å innstallere Grub på nytt, og sette opp konfig fila riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...