Gå til innhold

Playstation 3 - Egentlig så dyr?

henrikr

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er laget en forumtråd om dette allerede, men jeg prøver meg!

Satt å tenkte på i dag om PS3 egentlig er så dyr som folk skal ha det til (hvis du er interessert i blu-ray etc etc)

Så jeg gjorde et lite priseksempel.

Xbox 360:

Call of Duty 3 459.00 kr

HD DVD Drive - Microsoft 1729.00 kr

Trådløst nettverksadapter 729.00 kr

360 Console Premium Version 3299.00 kr

Sum: 6216.00 kr

Husk at dette er uten minnekort leserene som PS3 har. Husker ikke navnet på alle. Guld xbox live kommer i tillegg til dette igjen.

PS3:

Call of duty 3

Blu-ray dritt film

PS3 konsollen, wifi, minnekort leser, blu-ray etc etc

Sum: 6067.00 kr

Kanskje dette var et dårlig priseksempel, men det er sånn det er. Det fine med xbox 360 (ja jeg skal innrømme det) er at du kan velge hva du vil ha etter ditt behov. Men så syntes jeg at alt i en boks også er en veldig fin løsning, uten masse tilleggs stasjoner (hd-dvd spilleren til 360'en).

Hva syntes dere? Er PS3 virkelig så dyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du viser et lanseringstilbud til ps3 mot veil pris til 360, så synes jeg det blir litt feil.

F.eks. så koster premium 2900 på elkjøp og med et spill (GeoW) så koster den 3000kr på samme sted. Da blir prisen på regnestykket ditt (hvis vi tar utgangspunkt i pakken med et spill) 5458kr og ikke 6216kr. Med CoD3 i tillegg til dette (altså to spill) så koster det da 5917kr og er fremdeles billigere enn Ps3.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Eg venter att xbox leiren kommer te og komme med følgende argument...

du kan VELGE om du vil ha hd-dvd drive og etc når du kjøper xbox, mens med ps3 blir du tvunget til og kjøpe neste generasjons formatet..

8128393[/snapback]

Derfor jeg tok det med ;)

Men er du interessert i å ta del i format krigen, så er jo ikke xbox 360 så mye billigere? Konsollen + HD-DVD spilleren. Og jeg betaler gjerne litt ekstra for å ha alt i en boks isteden for å ha en ekstra spiller liggende rundt

Lenke til kommentar

du kan VELGE om du vil ha hd-dvd drive og etc når du kjøper xbox, mens med ps3 blir du tvunget til og kjøpe neste generasjons formatet..

8128393[/snapback]

Derfor jeg tok det med ;)

Men er du interessert i å ta del i format krigen, så er jo ikke xbox 360 så mye billigere? Konsollen + HD-DVD spilleren. Og jeg betaler gjerne litt ekstra for å ha alt i en boks isteden for å ha en ekstra spiller liggende rundt

8128418[/snapback]

ja eg er egentlig enig med deg...har 360 og har bestilt ps3..men eg går for bluray av den grunn..:)

Lenke til kommentar

8128393[/snapback]

du blir ikke tvunget. ingen som tvinger deg til å kjøpe en ps3.

Men ps3 satser høyere på det punktet enn hva MS gjorde med X360.

Du får en boks, med div muligheter du må betale ekstra for på en x360

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...