lizz11 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Hei! For litt siden kjøpte jeg meg en Opel vectra 2.0 l GL 95mod 115hk, og tenkte å oppgradere den litt! Nå har jeg ingen peiling på trimming og tuning osv, så lurte på om noen har noen forslag eller tips å gi meg? Snakker ikke om å bruke flere titusener på trimming og sånn, er tross alt første bilen min og har lavt budsjett hadde satt pris på forklaring/tips, lenker til sider hvor jeg kan lese om trimming og hva jeg kan kjøpe til opelen min? f.eks effektanlegg og chip, men jeg har ikke peiling på hva! håper på svar Endret 11. mars 2007 av lizz11 Lenke til kommentar
lizz11 Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Å tune en C20NE motor slik at du faktisk merker effekten er ikke billig, tror Sportsluftfilter og sportseksos er vel det mest aktuelle for din del, det får du tak i for noen tusenlapper. Skal du ha de andre tingene nedefor så blir tusenlappene å fly. Å bytte motorer ville være den letteste og billigste veien til flere hester men det krever kunnskap. her kan du lese litt om mulighetene du har http://www.calibra.no/teknisk.aspx?side=c20ne Litt trimeffekter Lexmaul eksosmanifoil (5hk) Lexmaul Innsugsmanifoil (5-10hk) Sportsluftfilter (0-3hk) Simons "Cat back" sportseksos (3-5hk?) IRMSCHER 284 Trimkam (10-15hk) Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 tror du kan bytte bensintrykksregulator på disse motorene, få på en justerbar en. hjelper visstnok på litt.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 tror du kan bytte bensintrykksregulator på disse motorene, få på en justerbar en. hjelper visstnok på litt.. 8176975[/snapback] Er vel like billig å bare hive inn en 2.0 16v motor med 150 hk. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Er vel like billig å bare hive inn en 2.0 16v motor med 150 hk. om det er like billig kan vel diskuteres, og ikke minst jobben. tviler på det var motorbytte trådstarter tenkte på her.. eller? min gamle Ascona GT med C20SEH (130hk) holdt bra følge med en vectra 2.0 16V, så med plansliping av topp og en kvassere kam på en 20NE så tipper jeg den ikke er langt unna en org 16V. hva som skiller en SEH og en NE er jeg ikke helt sikker på, men en NE har 8.5:0 i komp og SEH har vel 10:0 bl.a Endret 17. mars 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå