Gå til innhold

Matrox? den eneste løsningen p0å å ha 3 skjermer?

Laffe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den letteste og billigste løsningen er å bruke to skjermkort. Ett ekstra PCI skjermkort til 400,- fungerer flott på den tredje og fjerde skjermen, men spillytelse vil kun være på en/to skjermer.

Den andre løsningen til en overlevbar prislapp er et Matrox Parhelia-klasse skjermkort, men da sier du adjø til moderne spillytelse selv på én skjerm.

Det tredje alternativet er å kjøpe en Matrox Triplehead2Go som for et par dager siden ble oppgradert til 3xDVI som gir deg 3x1280x1024. Denne løsningen passer selv på SLI/CF maskinvare og gir deg full spillytelse og mulighet for å beholde den selv om du bytter skjermkort.

Det fjerde alternativet er et profesjonelt kort til prislapp langt utenfor det som er sunt for deg. Spillytelse er nok ganske varierende og lite å satse på for ett slikt kort.

EDIT: Innebygde skjerkort blir deaktivert i det et eksternt blir tilkoblet, med unntak av noen av ATIs modeller. Om jeg husker rett er det Xpress 200 serien, men det må nesten søkes opp f.eks i HWs nyhetsarkiv.

EDIT2: I tråden Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0! finner du mye god info og også brukere som har erfaring med både Parhelia, surround gaming og multimonitor generelt. Anbefalt lesing i det du har fått the basics forstått.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
EDIT: Innebygde skjerkort blir deaktivert i det et eksternt blir tilkoblet, med unntak av noen av ATIs modeller. Om jeg husker rett er det Xpress 200 serien, men det må nesten søkes opp f.eks i HWs nyhetsarkiv.

8128351[/snapback]

Også med unntak av flere hovedkort med GeForce 6150 (nVidia integrert grafikk med nForce 410/430)

Lenke til kommentar
Den letteste og billigste løsningen er å bruke to skjermkort. Ett ekstra PCI skjermkort til 400,- fungerer flott på den tredje og fjerde skjermen, men spillytelse vil kun være på en/to skjermer.

Den andre løsningen til en overlevbar prislapp er et Matrox Parhelia-klasse skjermkort, men da sier du adjø til moderne spillytelse selv på én skjerm.

Det tredje alternativet er å kjøpe en Matrox Triplehead2Go som for et par dager siden ble oppgradert til 3xDVI som gir deg 3x1280x1024. Denne løsningen passer selv på SLI/CF maskinvare og gir deg full spillytelse og mulighet for å beholde den selv om du bytter skjermkort.

Det fjerde alternativet er et profesjonelt kort til prislapp langt utenfor det som er sunt for deg. Spillytelse er nok ganske varierende og lite å satse på for ett slikt kort.

EDIT2: I tråden Guide: dual/trippel skjerm oppsett v2.0! finner du mye god info og også brukere som har erfaring med både Parhelia, surround gaming og multimonitor generelt. Anbefalt lesing i det du har fått the basics forstått.

8128351[/snapback]

takk;) jeg har slutta med spill forlengst:p holder på med grafisk desgin nå, så det er litt kjekt å ha alle programmene på forskjellige skjermer oppe enn at du må legge den ned for å få den andre programmet oppe

Lenke til kommentar

Høyreklikk på skrivebordet->properties->settings, der skal du se de to-tre-fire (alt etter skjermkortprodusent og driversettings) skjermer representert med små bilder. Finn den som tilhører det nye kortet, klikk av for "extend my Windows desktop onto this monitor", sett ønsket oppløsning, flytt skjermene omkring i forhold til hverandre på bildet og trykk OK.

Lenke til kommentar

Vist du har Hovedkort med PCI-express skjermkost spor, som støtter SLI eller crossfire, dvs at du har mer en ett spor til skjermkort, kan du bruke flere uten å sette opp SLI/crossfire, da vill du ha mulighet for 4 skjermer (6 med matrox)

Tror det skal være hovedkort der ute med 3 pci express spor også, som vill si

6-9 skjermer....

Enkelte grafikkort beregnet på prof bruk støtter vell opp til 4 skjermer, menn alle løsningene med 3 eller mer skjermer på ett kort er så vidt jeg vet basert på analoge uttak, med SLI/Crossfire kan du holde deg til DVI utganger.

Lenke til kommentar

Det er bare slik det fungerer. Før driverne kicker inn i Windows blir normalt alt speilet på alle skjermer, men når Windows tar over kontrollen av skjermutgangene endrer den til slik du har satt der jeg beskrev over. Om det jeg forklarte ikke fungerte er det letteste om du tar et screenshot (ALT+PrintScreen) av egenskaper for skrivebordmenyen, limer inn i mspaint, lagrer som PNG og laster opp her i denne tråden.

Lenke til kommentar

tja.. når jeg sjekka, så var det bare 2 skjermer.. det var ikke noe tredje skjerm:/

men så gikk jeg på behandlig

Start > behandlig(datamaskinen > høyere klikk på pci kortet å der fikk jeg

"Denne enheten finner ikke nok ledige ressurser den kan bruke. (Kode 12)

Du må deaktivere en av de andre enhetene på dette systemet hvis du vil bruke denne enheten.

Klikk Feilsøking for å starte feilsøking på denne enheten."

Lenke til kommentar

om jeg har installert nye eller ikke det vet jeg ikke. installerte automatisk. asåå "Fant #¤%" Vill du installere(recomannden) osv.. etter at jeg hadde installert(tokk bare next, vet ikke om det sto feilbehandlig) så kom det at jeg måtte restarte p0cn.. når jeg gjordet det. .så kom det bildet p0å skjerm 3 som jeg sa, men forsvant når jeg kom helt til Loggin hvor da de to andre skjermene slo seg på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...