Gå til innhold

Hvordan få VHS til DVD?

Anbefalte innlegg

Hei! Er Det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får mine gamle video/film opptak lagret på VHS kassetter, til dvd via pc`n.. eventuellt hva slags utstyr som trengs "imellom", hvis det nu i det hele tatt lar seg gjøre :cry:

Utgangspunktet mitt blir da med en

-video spiller(VHS)

-Pc:Core 2 Duo E6600 (Conroe - 2.4GHz), 2048MB Dual Channel DDR2-800, 36GB Raptor & 2x250GB SATAII HD, Plextor SATA DVD±RW + DVD Drive, nVidia 7900GT.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Er Det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får mine gamle video/film opptak lagret på VHS kassetter, til dvd via pc`n.. eventuellt hva slags utstyr som trengs "imellom", hvis det nu i det hele tatt lar seg gjøre :cry:

-video spiller(VHS)

-Pc:Core 2 Duo E6600 (Conroe - 2.4GHz), 2048MB Dual Channel DDR2-800, 36GB Raptor & 2x250GB SATAII HD, Plextor SATA DVD±RW + DVD Drive, nVidia 7900GT.

Takker for alle svar!

8128056[/snapback]

Du kan bruke en DVD-opptager, eller et tv-kort i pc-en som du kobler videospilleren til. Bruker så vanlig videoredigerinsprogram til å brenne videre på DVD. :)

Lenke til kommentar

Ahhh.. :thumbup:

Nå har jeg blitt vinket inn på rett spor, nå er det bare å finne den løsningen som passer best til jobben prismessig, med tanke på at denne "overføringen/kopieringen" fra VHS blir gjort denne og ene gangen.

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Nice :yes:

Gratis e bra, men sitt nu å tenke på akkurat det med kvalitet, her e snakk om noen timer med minner fra "gamle dager" som skal forevigvares..

Så trur det blir en sånn her:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313592

Må vel legge litt penger i det allikevel.. Eller er det nu så stor forskjell?

Vhs opptak er jo shabby i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

-video spiller(VHS)

Takker for alle svar!

8128056[/snapback]

Jeg har ett eksternt tv-kort med scart-inngang i, det fungerer ypperlig å kopiere vhs til dvd med det. Kvaliteten blir som vhs'en eller eventuelt bedre om man tar filmen inn i after effects eller lignende.

Jeg kopierte en gammel familiefilm uten problemer. Tv-kortet kostet cirka 1200 forresten.

Endret av madsmaurstad_no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...