Notch Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei! Er Det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får mine gamle video/film opptak lagret på VHS kassetter, til dvd via pc`n.. eventuellt hva slags utstyr som trengs "imellom", hvis det nu i det hele tatt lar seg gjøre Utgangspunktet mitt blir da med en -video spiller(VHS) -Pc:Core 2 Duo E6600 (Conroe - 2.4GHz), 2048MB Dual Channel DDR2-800, 36GB Raptor & 2x250GB SATAII HD, Plextor SATA DVD±RW + DVD Drive, nVidia 7900GT. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei! Er Det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får mine gamle video/film opptak lagret på VHS kassetter, til dvd via pc`n.. eventuellt hva slags utstyr som trengs "imellom", hvis det nu i det hele tatt lar seg gjøre Utgangspunktet mitt blir da med en -video spiller(VHS) -Pc:Core 2 Duo E6600 (Conroe - 2.4GHz), 2048MB Dual Channel DDR2-800, 36GB Raptor & 2x250GB SATAII HD, Plextor SATA DVD±RW + DVD Drive, nVidia 7900GT. Takker for alle svar! 8128056[/snapback] Du kan bruke en DVD-opptager, eller et tv-kort i pc-en som du kobler videospilleren til. Bruker så vanlig videoredigerinsprogram til å brenne videre på DVD. Lenke til kommentar
DooBler Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Du kan evt. koble VHS-spilleren til et DV-kamera og videre til PC'en. Deretter bruker du et videoredigeringsprogram slik at du får overført det til harddisken. Lenke til kommentar
pleiadene Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Kjøp deg en pinnacle moviebox dv,koble videomaskinen rett i den,og start capturing.koster ca 1500 kroner Lenke til kommentar
Notch Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ahhh.. Nå har jeg blitt vinket inn på rett spor, nå er det bare å finne den løsningen som passer best til jobben prismessig, med tanke på at denne "overføringen/kopieringen" fra VHS blir gjort denne og ene gangen. Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg koblet videospilleren direkte til skjermkortet (nVidia 6600 GT) og brukte moviemaker til å spille inn tapene. Blir kanskje ikke beste kvalitet, men absolutt bra nok til mitt bruk, og ikke minst "gratis" Lenke til kommentar
Notch Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Nice Gratis e bra, men sitt nu å tenke på akkurat det med kvalitet, her e snakk om noen timer med minner fra "gamle dager" som skal forevigvares.. Så trur det blir en sånn her:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313592 Må vel legge litt penger i det allikevel.. Eller er det nu så stor forskjell? Vhs opptak er jo shabby i utgangspunktet... Lenke til kommentar
mamama Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Hei! Er Det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får mine gamle video/film opptak lagret på VHS kassetter, til dvd via pc`n.. eventuellt hva slags utstyr som trengs "imellom", hvis det nu i det hele tatt lar seg gjøre Utgangspunktet mitt blir da med en -video spiller(VHS) -Pc:Core 2 Duo E6600 (Conroe - 2.4GHz), 2048MB Dual Channel DDR2-800, 36GB Raptor & 2x250GB SATAII HD, Plextor SATA DVD±RW + DVD Drive, nVidia 7900GT. Takker for alle svar! 8128056[/snapback] Jeg har ett eksternt tv-kort med scart-inngang i, det fungerer ypperlig å kopiere vhs til dvd med det. Kvaliteten blir som vhs'en eller eventuelt bedre om man tar filmen inn i after effects eller lignende. Jeg kopierte en gammel familiefilm uten problemer. Tv-kortet kostet cirka 1200 forresten. Endret 31. mai 2007 av madsmaurstad_no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå