Gå til innhold

Vrengpedal til metal, hjelp!

Beges

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ute og leter etter vrengpedal til gitaren min, en ESP LTD f50. Jeg har hittil sett på Boss MT-2, er det noen som har hatt erfaringer med denne? Vil den passe til det jeg spiller?

Noen som har forslag til andre pedaler? Jeg kunne godt tenkt meg med et vidt vrengpekter, liksom fra fyldig Deathmetal-lyd til kald Black metal.

Jeg spiller musikk av og alá

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
..And Oceans

Summoning

Skyforger

Amon Amarth

Falkenbach

Finntroll

Storm

Ásmegin

Windir

Eluveitie

Temnozor

Endret av Beges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vrenglyd av typen du er ute etter har mye mer med forsterker enn gitar og gjøre, men alikevel.

Boss MT2 har veldig gode muligheter til å justere frekvensrespons med tredelt EQ innebygget i pedalen. Men den er definitivt mere kald enn varm, og har i mine ører et ganske livløst dynamikkområde (på godt og ondt). Jeg ser for meg at den kan gi god BM lyd, men varm Death?

Nå er jeg ikke videre bevandret innen bandene du nevner, men ingen av de har det jeg direkte vil kalle varm gitarlyd...

Du må nesten prøve den ut for å være sikker. Du bør skjekke brukt-markedet forresten.

Lenke til kommentar

At styrken på anslaget ditt ikke har så stor påvirkning på hvor mye vreng du får. Dette er jo ganske karakteristisk for kraftig vreng, og MT2 oppfyller dette godt. Toner vil ikke mykne og bli clean når de fader ut, men være ganske komprimert og få god sustain.

Men jeg tror du vil kunne få grei Finntroll-lyd med litt skruing. Avhenger selvfølgelig en del av ampen din. Er litt usikker på om du klarer å duplisere Skogens Hamnd og Rivfader men. Har ikke "ekte" MT2 lenger, bare COSM versjon på Boss multieffekten min, så får ikke testa så godt her heller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Live blir det en skarp jævlig lyd i PA høytalerne. ikke pent..

i studio blir det rett og slett for dårlig lyd.

man burde ungå distortion pedaler.

heller spar til en sikkelig rør amp...eller en god transistor amp

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Dersom man miccer opp forsterkeren skal det ikke være noe problem med for skarp lyd. Det kan selvfølgelig være mulig at man må senke treble på forsterker, pedal eller på mixer. Hva mener du med dårlig lyd i studio? Så du mener at ingen vrengpedaler kan gi tilfredstillende lyd til live/studiobruk?

Har selv sett MT2, DS1 og OD2 pedaler blitt brukt live, via forsterker og miccet opp mot mixebord. Ikke noe problem å få brukbar lyd til metal eller rock.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

så fint, jeg snakker av erfaring gjør du?

det er forskjell på brukbart og bra lyd....

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...