Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NTFS og Share permissions på FTP server

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hva slags rettigheter jeg må gi brukere for å komme inn på min delte mapper når jeg har FTP server på Internet.Jeg vil ha en til Upload og en nedlastning.

Er det Users jeg må tildele rettighter i NTFS?

På nedlastningsmappen skal ikke brukerne ha mulighet til å forandre eller slette innholdet men kun browse og laste ned.

Hvordan vil dette påvirke pålogging med passord og brukernavn på FTP serveren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er instillinger du normalt sett styrer fra FTP serverprogrammet. Der kan du gi lese/skrivetilganger utover de som styres i NTFS. Eneste begrensningen da er vel at brukerkontoen som starter FTP servicen har tilgang til mappene.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å innstallere IIS i tillegg til Filezilla fordi jeg var i tvil på om begge delere skulle være innstallert.XP innstallsjonen min har vært prøvekanin,det vil si begge maskinene mine har vært utsatt for en del utprøvninger.Så jeg snakket med en som mente det kunne være en Policy som hindret opplastningen av mappene,tror det var snakk om en lokal policy.

Jeg er litt usikker på DNS instllingene også.Har registrert meg hos No-IP.org før og fått FTP til å fungere med min gamle innstallsjon.

Det var med ALFTP.

Lurer litt på om det er nødvendig å gjøre noe med DNS i routeren.

Tror DNS er i orden skal teste litt ut igenn.

Må finne ut av den Policyen først.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Du trenger bare en av dem. I min erfaring var IIS tungvindt og lite fleksibel i forhold til Filezilla. Filezilla har nesten samme featuresett som Bulletproof FTP, men er gratis :thumbs:

Så lenge du har portforwardet portene i router, skal no-ip fungere fint. Selv bruker jeg dyndns, men det går jo ut på det samme :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...