pure_leno Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Hei! Jeg holder på å bygge et nytt system, og trenger en stille CPU-kjøler. Det viktigste er at den ikke bråker. (Har hørt at boxed-viften høres ut som et uvær..) Jeg skal klokke litt, så det er fint hvis den i kjøler bra og, i hvert fall bedre en boxed-kjøleren. Systemet vil bestå av: Intel Core 2 Duo E4400 (satser på å klokke den til rundt 2.5 GHz) Cooler Master Cavalier 3 Asus P5B E-Plus Håper noen kan hjelpe meg! Endret 11. mars 2007 av pure_leno Lenke til kommentar
Kuuket Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 jeg vil anbefale Zalman CNPS9700LED eller Noctua NH-U12F. mange sier dem kjøler godt er ikke helt sikker på om dem bråker. Mvh Stefan Lenke til kommentar
kakarlsen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Thermalright sine Ultra 120-kjølere er vel udiskutabelt konge på haugen hva gjelder luftkjølere per nu. Test av den nye Ultra 120 Extreme Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Thermalright sine Ultra 120-kjølere er vel udiskutabelt konge på haugen hva gjelder luftkjølere per nu. Test av den nye Ultra 120 Extreme 8128902[/snapback] Jeg tror dere har misforstått meg litt. Jeg er ute etter en stille og enkel kjøler, ikke en monsterkjøler som Ultra120. Siden jeg kun skal klokke ca 500MHz trenger den ikke å ha ekstreme kjøleevner. Det jeg vil ha er en mest mulig stille kjøler som ikke er alt for dyr (helst under 400kr). Jeg kan selvfølgelig bruke boxed-kjøleren, men jeg vil ha noe som ikke er så bråkete! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 boxed-kjøleren har faktisk ett behagelig lydnivå. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 På testen av Ultra 120 er ikke Noctua sin kjøler med. Andre tester viser at den yter såpass bra i forhold til Zalman og Tunic Tower, at jeg tror den ligger i klasse med eller bedre enn Ultra 120. Ellers er Scythe Ninja i mange tester sett som vinneren støy/kjøling (selv om den ligger litt bak rent kjølingsmessig), rett etterfulgt av Zalman. Noctua burde gjøre det bra også her, grunnet svært støysvake vifter. Så for meg ville Noctua være første valget dersom man er villig til å gi prisen. Under 400 kr er Scythe Ninja + et meget stille valg. Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Hva med Thermaltake Blue ORB II? Er det noen som har erfaringer med den, støymessig? Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 14. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2007 *BUMP* Ingen andre forslag? Lenke til kommentar
vormdal Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) *BUMP* Ingen andre forslag? 8155873[/snapback] hei,kjøpte meg en ny CPU kjøler nå.En Thermaltake sonictower !Det er ikke vifte,men et kjøletårn..Har satt på to stillegående vifter på den å mine kjerner ligger på 15-20grader og det er på en intel core2duo 6400 Endret 17. mars 2007 av vormdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå