Gå til innhold

CD-Spiller vs DVD-spiller.

Anbefalte innlegg

Driver å setter opp forslag til et nytt annlegg som jeg snart skal gå til innkjøp av. Har fra før av etpar Dali Concept høytalere og en Denon platespiller. Skal først og fremst gå til innkjøp av ny CD eller DVD-spiller og ny forsterker/receiver.

Er på jakt etter en Stereo receiver eller forsterker.

Står mellom Cambridge 340A SE eller Denon 500AE Receiver.

Kan godt komme med kommentarer om de to. Det står veldig på om jeg er på utkikk etter receiver eller stereo hvilken av de to jeg velger.

Anyway, så kommer spørsmålet jeg egentlig sku stille, jeg skal ha meg en DVD-spiller, men skal jo også ha CD-spiiller. Bør jeg kombinere disse to i én eller bør jeg kjøpe separat. Kan dere isåfall komme med forslag til noen som passer til disse forsterkerne? Er rimelig blå på sånt. Har HD-tv, men regner med at HD/Blue-Ray spiller blir en smuule dyrt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får HD/Blue-Ray spillere for ca 6000,- nå, men det et vel for dyrt.

Hvis du skal kjøpe dvd/cdspiller for under 3000,- ville jeg nok kjøpt en kombinasjon. Eller så kan du jo se om dere har en dvdspiller som ikke er i bruk som du kan låne da. Det gjorde jeg. Fant den dritt dvdspiller som jeg ser filmer på. (noe som ikke skjer så ofte)

Det med reciver eller bare vanlig forsterker kommer jo ann på om du hører på radio da. Jeg hører ikke noe på radio annet enn i bilen. Har en Tuner, men den blir aldri brukt.

Hvilke Concept høyttalere har du? Jeg ville kanskje vurdert å gå opp ett hakk på forsterker fronten. Det er litt kjipt å for høyttalerene sine øderlagt pga for svak forsterker. Den målingen på 340A skal du ta med en liten klype salt. 2 x 45watt i 8 ohm (1 kHz, 1% THD) det vil si at når det spilles en tone 1kHz med 1% forvregning (som er veldig mye!).

Du kan jo ta en titt på Marantz PM 4001 der er det en litt mer ordentlig måling av watt enn det er på 340A. Power Output (8/4 Ohm RMS) 40 Watt, Frequency Range 10 - 30000Hz, Total Harmonic Distortion(THD) 0.005 %. Her ser du de har målt med hele frekvensområdet ett menneske kan høre + litt til. Vanlig for ett menneske er å høre fra 20hz - 20.000hz. Her er det også med en forvregning på 0.005% som er ganske marginalt.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Concept 1 om jeg ikke tar heelt feil.

Har i det siste begynt å sett endel på film, har en rævva DVD-spiller

stående oppe, men kunne godt tenkt meg en bedre en. Den ble kjøpt da

DVD var noe helt nytt, en av de første som kom så er forferdelig bilde på den.

Ja, 6000 for HDspiller blir en smuule dyrt ;)

Frekrensområde og THD sier meg relativt lite. Eneste jeg har peiling på er rørwatt på gitaramper men det blir en smule annerledes ;)

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hvor mye penger jeg faktisk har å bruke på dette, men som student er det ikke mye man kan tillate seg å bruke så så helst at dette ble så billig som mulig, men selvfølgelig med måte. Vil jo ha ok lyd. Er ikke bortskjemt med god lyd heller, sitter tross alt nå på en data med små creative høytalere og integrert lydkort så no skuffa tror jeg uansett ikke jeg blir.

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg holder til i Krsand hvor det er langt til nærmeste Hifiklubb. Det eneste vi har her er Hifi Center, noe jeg har veldig dårig erfaring med. Lurer igrunn på å gå for en 340A. Tror det vil holde til mitt lille rom. Den skal brukes mye, men den skal sjeldent bli spilt veldig høyt på.

Kan du anbefale å en DVD eller CD-spiller som fungerer godt til denne.

Regner med at CD-spilleren med samme nummeret vil passe bra, men kunne godt tenkt meg DVD-spiller også, så får se om det finnes noe gunstige så jeg slipper å bruke gamle skrålet jeg har stående.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...