qualbeen Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 så løsningen var altså å bytte crt-kabel? og nå kjører du "standard"-kabel, eller en spesiell en? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Det høres merkelig ut. D-Sub skal følge standarder. Men var det kabelen eller overgangen fra DVI til D-Sub som var unormal? Lenke til kommentar
esandal Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 til janerik82: det burde ikke ha noe med strømforsyningen å gjøre. Jeg har 400W som er standard på en Shuttle SD37P2: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325210&view=detailed Dette er en gamer PC og jeg er rimelig sikker på at denne skal oppfylle kravene til et middels bra skjermkort (X1950 PRO). til brazir: jeg har stor tro på forslaget ditt. Jeg oppfyller i hvert fall alle kravene du spesifiserte. Det eneste er at jeg bruker en vga-kabel tilhørende en gammel CRT-monitor (ikke LCD). Denne har DVI-adapter på PC-siden. Jeg skal se om jeg får kjøpt meg en DVI-kabel med HDMI-utgang... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Men hva er det HW.no bruke rtil å teste BF2?Jeg har prøvd å benche BF2, og sitter da med 100FPS som maks..... Noe som gjør at selv 1024x768 ender opp på et gjennomsnitt på 90FPS. (det samme gjør 2048x1536 hos meg) Så om dere kunne fortalt meg hemmeligheten, så ville jeg blitt veldig glad. 8134236[/snapback] Fant det ut selv. Man måtte skrive "game.lockFps 999" (du vil da kunne få opptill 999FPS og ikke bare 100 som det var før....) Lenke til kommentar
brazir Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Det høres merkelig ut. D-Sub skal følge standarder. Men var det kabelen eller overgangen fra DVI til D-Sub som var unormal? 8137419[/snapback] VGA-kabelen jeg fikk med min LCD-skjerm var lik den første kabelen i beskrivelsen. Den virket ikke. DVS. den virket til og med bootlogoen til Windows XP. Når maskina gikk inn i desktop fikk jeg svart skjerm. Skjermen koblet av. Løsningen: Jeg brukte en VGA-kabel fra en gammel CRT-skjerm som ser ut som den andre kabelen i beskrivelsen. JA, kablene er forskjellige. Det var derfor jeg beskrev pin's på dem begge. Forskjellen er at den ene virker med x1950pro+dmi adapter. Den andre gjør det IKKE. Tenkte bare det var greit å vite for folk som får svart skjerm etter XP bootlogo selv om alt annet tilsynelatende virker ok. Jeg sendte det første kortet jeg bestilte tilbake pga. jeg trodde det var noe feil med det. Jeg hadde prøvd ALT! Uten å sjekke kabelen seff. Er litt kjipt nå siden det jeg hadde var Crossfire-kort og jeg kunne tenkt meg et til Endret 13. mars 2007 av brazir Lenke til kommentar
krroold Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Har selv et Sapphire Radeon X1950 Pro. Må si det gir veldig mye for pengene, men det bråker egentlig alt for mye... Lenke til kommentar
esandal Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Prolemet med blank skjerm løste seg etter kjøp av DVI til HDMI-kabel. Til info til andre som skal kjøpe denne kabelen: Det fungerer med DVI-D (Male) selv om det står DVI-I i produktbeskrivelsen på komplett http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326957&view=detailed Hifi-klubben hevdet at det ikke ville fungere med DVI-D, mens Datakjeden sa det motsatte og fikk rett i det. Lenke til kommentar
JanErik82 Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 til janerik82: det burde ikke ha noe med strømforsyningen å gjøre. Jeg har 400W som er standard på en Shuttle SD37P2: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325210&view=detailed Dette er en gamer PC og jeg er rimelig sikker på at denne skal oppfylle kravene til et middels bra skjermkort (X1950 PRO). Godt mulig det. Står på eska til skjermkortet at det trenger minimum 450W.. uansett, vet at psu'en min er skikkelig ustabil, sett andre har problem med det samme. Har bestillt meg en MIST 500W psu nå, så får se om det ordner problemet for meg.. Lenke til kommentar
abayer Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Leser esandal og janerik82s innlegg med meget stor interesse. Ser at jeg er litt sen med å melde meg på denne tråden, men håper likevel på gode råd. Jeg sliter med akkurat det samme som dere to; ATI Radeon Sapphire X1950 PRO og Windows Vista. Til overmål har jeg de samme problemene både på jobb-PC og hjemme etter å ha oppgradert begge systemene med nye Vista'er og nye (og like) skjermkort. Problemet er at skjermen konker helt ut (skjermdiode går fra grønn til gul og bildet blir svart) når skjermkortet skal vise enkelte typer bildegrafikk, samt 3D og video. Kaldstart er eneste vei rundt ... Er spent på om Jan Eriks nye power løste problemet? Særdeles takknemmelig for svar ...! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Kjører et X1950pro i Vista Ultimate med 450W power. Ingen problemer. Ellers er hardware Asus P5B Premium Vista Ed, 2GB Ram, Core 2 Duo 2,13 @ 3,0 Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Har selv X1950 pro Extreme versjonen og har mye bedre erfaring med overklokking Kjernen min kjører originalt på 600MHz og jeg klarer å presse den til 648 (men ikke lengre) og minne fra 700/1400 til 783/1566 Klarte dog ikke å klokke minnet noe i det hele tatt med eldre versjoner av ATITool, men bruker nå nyeste (?) RivaTuner for å klokke og det funker MYE bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå