Gå til innhold

Ny hjemme-PC, spill, underholdning, surfing

Anbefalte innlegg

Jeg har fått ny jobb og har blitt satt til å administrere hjemme-PC avtale for de ansatte. Ett av to følgende oppsett er sannsynligvis under pulten min i løpet av en måneds tid:

Intel-oppsett

AMD-oppsett

Jeg har dessuten en nyinnkjøpt 250 GB-disk liggende som også blir å gå inn i maskinen.

Jeg føler meg ganske sikker på valgene jeg har gjort, men har likevel noen spørsmål:

1) Har det noe for seg med SATA DVD-brenner? De jeg fant i prisguiden var fra Samsung, men jeg er usikker på kvaliteten på disse. Skal jeg heller bite i det sure eplet og gå for ATAPI ?

2) Vista. Jeg er avhengig av å kunne kjøre en del VPN-forbindelser til forskjellige bedrifter hjemmefra. Kan jeg gjøre dette fra Vista home, eller må jeg over på Business evt. Premium ?

3) Skjermkortet. Er dette kortet fra XFX støysvakt? Er det noen andre (DX 10) kort jeg heller burde vurdere? I dag er forskjellen liten mellom 320 og 640 MB-versjonen av 8800 GTS. Vil det bli større utslag etterhvert?

Ellers er jeg takknemlig for alle inspill og kommentarer. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

korter holder, og en trenger ikke det kortet til vista kun til dx10, det kommer rimeligere versjoner etter hvert av dx10 kort. vifta er den samme på alle merker, så om det bråker, gjør det som regelt, spørs hvordan en kjører det. er jo sånn auto-instillinger og viftestyring programmer som følger med, roterer idle på 20% hastighet.

er vel fordel med sata ledning, tar mindre plass i kabinettet, bedre luft flyt., nå får du jo smale ide kabler så det er et fett. tror det er ingenting i veien med samsung framfor atapi. forbinder selv samsung med kvalitet.

anbefaler å gå for et intel system, mer for pengene. nå er x2 5000 på lik pris som e6300 som yter like bra, så kansje det er et fett, hvis du kjøper et rimelig hovedkort til amd istedenfor.

hvis gaming er tingen så intel .

ser ingen vits i ta sjangsen på home versjon til bedrift.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen.

Skjermkort: Vifta ser ut til å være standard nVidia, ja, så da er det vel noenlunde greit. Jeg vet jeg ikke behøver DX 10-kort for å kjøre Vista, men dette blir min maskin i minimum 3 år fremover, gjerne 4, og da gjelder det å kjøpe noe som holder noen år.

Intel/AMD: I følge Tom's CPU-charts (pålitelig!), så er en AMD X2 5000 på nivå med en Core 2 Duo 6400 i de aller fleste tilfeller, som var den prosessoren jeg hadde pekt meg ut for et par måneder siden. Men prisen er nå litt lavere på AMD, de kunne ikke konkurrere i det hele tatt der før. Forutsetning er imidlertid 65W-versjonen av AMD'en, ellers vil det være uaktuelt.

Vet noen forresten om maksgrensa for hjemme-PC går på 10 tusen eks mva eller ink mva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...