lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei sann!! Skal nå kjøpe meg en harddisk til, har en 160GB SATA2 inne i maskinen nå.. Og vurderer en harddisk til, som jeg skal ha bare sanger, bilder, og sånn på, slitsomt når jeg har alt på samme disk som windows, fordi når jeg formaterer da, så forsvinner jo alt... Men hva mener folk her jeg bør kjøpe, intern eller ekstern?? Lenke til kommentar
xerxas Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hei sann!! Skal nå kjøpe meg en harddisk til, har en 160GB SATA2 inne i maskinen nå.. Og vurderer en harddisk til, som jeg skal ha bare sanger, bilder, og sånn på, slitsomt når jeg har alt på samme disk som windows, fordi når jeg formaterer da, så forsvinner jo alt... Men hva mener folk her jeg bør kjøpe, intern eller ekstern?? 8127247[/snapback] du burde kjøpe intern. http://www.psdata.no/ps.asp?it=130798 denne f.eks. koster ikke så mye men med mye plass. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 okay, da kjøper jeg nok intern.. Har sett på seagate barracuda 250GB sata 2.. er denne bra?? Hvorfor ikke anbefalle ekstern? hehe, bare spørr Lenke til kommentar
xerxas Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 okay, da kjøper jeg nok intern.. Har sett på seagate barracuda 250GB sata 2.. er denne bra?? Hvorfor ikke anbefalle ekstern? hehe, bare spørr 8127283[/snapback] bare kjøp det du men jeg har ikke noe erfaring med de MEN, du må jo bruke en 1000 lapp ekstra som du kan bruke til noe mer nyttig..men du får bestemme selv. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 hva da mener du?? er ikke seagate barracuda bra? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 du må jo bruke en 1000 lapp ekstra som du kan bruke til noe mer nyttig 8127458[/snapback] Har du i hele tatt sjekket hva eksterne harddisker koster for tiden? Eksterne 2.5" (som ikke trenger strømadapter men gir lite lagringsplass) koster fra ca 650kr. Eksterne 3.5" (trenger strømadapter men har mer plass) koster fra ca 700kr. Det er fordeler og ulemper med både eksterne og interne. Med disse prisene forstår jeg ikke hvordan det kan bli 1000kr i forskjell? Eksterne er selvsagt lette å ta med seg til andre maskiner men er tregere når det gjelder overføringshastighet. Den store fordelen er selvsagt når det gjelder backup da det ligger tryggere på en ekstern om maskinen blir ødelagt og tar harddisker med i sluket. Interne er selvsagt ikke lette å ta fra maskin til maskin mens overføringshastigheten er bedre, prisen er litt billigere. Lenke til kommentar
xerxas Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 hva da mener du?? er ikke seagate barracuda bra? 8127478[/snapback] jooo jeg har den selv. glemte å svare på det, men jeg har ikke no erfaringer med akkurat seagate barracuda. Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 da blir det en intern disk, hehe... Samsung eller seagate?? Lenke til kommentar
xerxas Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) da blir det en intern disk, hehe... Samsung eller seagate?? 8127613[/snapback] samsung, fordi de er stilegående. Endret 11. mars 2007 av xerxas Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) ok, er samsung langvarige også? altså holder lenge?? leste lissom så mye fint om seagate diskene se Endret 11. mars 2007 av lasse958 Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2 16MB 7200RPM eller Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM Hvilken av disse er best? Nå tenker jeg på støynivå, og jeg skal ha en harddisk som holder! Eller bør jeg rett og slett kjøpe en Western Digital?? Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 ingen som vet hva jeg bør velge av de jeg sa? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Seagate har 5 års garanti på diskene sine. Samsung har 3. Jeg ville gått for Seagate slikt sett, om prisdifferansen er liten. Støymessig ligger de nok rimelig likt, med unntak av skrivestøy - her får ikke Seagate mye god omtale. Jeg ville også tatt med Hitachi i denne vurderingen, de er omtrent på nivå med Samsung mht støy og varmeutvikling (hvis ikke bedre - sjekk ut CinemaStar-serien), og de er bedre rustet for å tåle støt hvis uhellet skulle være ute. Med mindre du skal flytte disken rundt til andre pcer titt og ofte, eller har ekstremt dårlig plass i kabinettet, ser jeg ikke noe stort poeng i å gå for ekstern. Husk på at du bør uansett ha det samme innholdet på to disker hvis det er noe som er viktig for deg. Endret 11. mars 2007 av KAS Lenke til kommentar
ccod Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Forstår ikke hva dere har i mot eksterne disker.. Hva med denne: https://prisguiden.no/product.php?productId=63714 her får du mye (ekstern) disk for pengene, samt at den har eSata tilkoplingsmuligheter (altså like fort som en intern).. Fordelen: mobilitet. Ulempen: tar jo mer plass på skrivebordet enn en intern disk montert inni en allerede eksisterende pc. Det blir uansett smak og behag. Men ikke mye prisforskjell mot en intern som du kan få for rundt tusingen (for 500Gb). 4-500 kr prisforskjell da.. Endret 12. mars 2007 av ccod Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) Så går det jo også an å kjøpe en intern harddisk, men bruke den som ekstern.. http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10095 Det er ikke sikkert at man sparer penger på det, men det er jo en mulighet. Endret 12. mars 2007 av Kallileo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå