Gå til innhold

Oppdatere cookies laget av PHP


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver med et lite prosjekt her for å forhindre følgende senario

 

En bruker logger seg inn i et system for å skrive en rapport.. Rapporten er lang og brukeren tar seg også en mat pause mens han skriver.. resultatet er at utløpsdatoen på cookien går ut før han er ferdig.. han trykker "lagre". Systemet logger han ut og det han har skrevet går rett til "#¤%!"#E¤!

 

Her er prossesen

Brukeren logger seg inn.. cookies blir satt med en utløpsdato på 60min (brukder time()+sekunder.

Når brukeren skriver rapporten bruker jeg javascript "setInterval" til å telle til 30min.. å da ønsker jeg å oppdatere cookie med nye 30minutt.. dette ønsker jeg å gjøre med javascript..

 

Problem..

Hvordan setter jeg utløpsdato på cookie?

document.cookie = cookinavn'+verdi+',expireDate='+hva her??+';expires='+hva her??;

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når ønsker du å oppdatere cookien? Mens personen skriver?

 

Hvis spørsmålet ditt er hvordan du setter utløpsdato på en cookie, så er vel dette svaret:

PHP
<?php

setcookie"NAVN""VERDI"time() + 60 30"/" );

?>

 

Da får du en cookie med navn NAVN, verdien VERDI, og som varer i 30 minutter (hvis jeg ikke har regnet helt feil).

 

Edit: Du kan vel sette utløpsdatoen til 0, da slettes ikke cookien før personen lukker nettleseren.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Når brukere blir logget ut så lager du ein hidden input i login formen som inneholder teksten han skrev. Så når brukeren logger inn igjen blir teksten sent til servern og den kan behandle den.

 

Edit: Dette er ikkje javascript men men. Det kan jo tenkest at brukeren har deativert javascript

Endret av Shadows0
Lenke til kommentar
Men når ønsker du å oppdatere den? Mens personen skriver? Etter X minutter?

 

Det kan hende du er i feil forum hvis du ønsker en slik løsning.

8127443[/snapback]

 

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function funksjon() 
{
    alert("Oppdatert..");
 }

function oppdaterEtterX(minutter)
{
    setInterval("funskjon()",minutter);
}
-->
</script>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...