tørrfisk Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg bare lurte på om det er nødvendig å angi Doctype (f.eks 4.01) på siden sin, i tilfelle man ikke følger protokollen så strengt. Er langt oppe på resultatene hos google uten å ha angitt det, så skjønner ikke poenget? Trodde det var for at søkemotorer skulle validere koden? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det er vel for at nettlesere skal kunne lese koden riktig. Doctype har ingen ting med Google eller andre søkemotorer å gjøre. The declaration is the very first thing in your document, before the tag. This tag tells the browser which HTML or XHTML specification the document uses. http://w3schools.com/tags/tag_doctype.asp Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Og så har du IE som ikke alltid tolker ting riktig hvis du ikke har en doctype, har jeg lagt merke til. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Og så har du IE som ikke alltid tolker ting riktig hvis du ikke har en doctype, har jeg lagt merke til. 8128463[/snapback] Ganke riktig. Det har med at IE og andre nettlesere har noen måter de luker ut gamle sider og rendrer de på en egen måte kalt quirk mode, sånn at gamle sider skal se ut sånn som de er ment skal se ut. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 12. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2007 Men med 4.01 "transitional" trenger jeg å tenke på IEs kjedelige særegenheter? Eller er dette forandret i IE 7? Takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
attach Skrevet 12. mars 2007 Del Skrevet 12. mars 2007 Litt på sida: Man må fortsatt ta hensyn til IE6. Derfor er det lurt å installere MultipleIEs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå