Inc Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Jeg sitter på ganske mye film av sorten familie... mesteparten fra gamle hi8 filmer som ligger på hdd. Kan ett slikt kort http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312382 tilkoblet en bærbar vise det fram på en tv? Eller er disse kortene kun ment for opptak fra media Og hva annet kan kortet brukes til? dine erfaringer.. Endret 11. mars 2007 av regga Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 TV kort brukes for å se TV på PC'en, man kobler da en antennekabel til kortet for å få inn signalene. Det å vise PC filer på TV er jo noe helt annet, da trenger du en video utgang fra skjermkortet. Har ikke din bærebare en slik utgang så trenger du en scan converter for å omforme VGA til video. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Den maskinen har ikke tv utgang, bare pcmcia og usb porter. Har en serial port bak også. Hva menes med en scan converter? noe som "filmer" dekstopen ?? Endret 11. mars 2007 av regga Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Avermedia lager noen slike VGA til video omformere. http://romex.no/netshop/catalog/product_in...products_id=153 Lenke til kommentar
Inc Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Avermedia lager noen slike VGA til video omformere.http://romex.no/netshop/catalog/product_in...products_id=153 8126748[/snapback] Ok, vet du hvordan kvaliteten blir? må det annet programvare til? Endret 11. mars 2007 av regga Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 For å overføre video fra analoge kilder til digitalt kan jeg hjertens anbefale Plextor ConvertX. Har en slik på jobb, og den er det beste alternativet jeg har vært borti hittil, og jeg har testet en god del video/tvkort. Den har også mulighet til å komprimere rett til divx i hardware hvis du ønsker det. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Kvaliteten blir kanskje ikke den beste. En annen mulighet kan kanskje være å lage DVD'er som du kan spille i en vanlig DVD spiller. Da trenger du et program av typen Pinnacle Studio eller NeroVision, og en DVD brenner. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hårek: feil. Kvaliteten blir vesentlig bedre enn med et pinnacle kort (tatt utgangspunkt at du f.eks. bruker pinnacle software for jobben). Jeg har begge deler i jobbpc'en (pinnacle kort og en Convertx). Husk, du kan ikke sammenligne raw dvavi med mpeg2 komprimert materiale. Min erfaring er at vhs opptak jeg tar opp med pinnacle kortene, og komprimerer til dvd med pinnacle, blir dårligere resultat enn med convertx. Plextor hardware/softwaren er dessuten enklere og mer stabil i bruk enn pinnacle. Et annet alternativ er hauppauge tvkort, men da har du ingen redigeringsmuligheter. Det har du forsåvidt lite av med konvertx også. Så man må vurdere bruken. Skal du redigere innholdet: pinnacle kort eller lignende Skal du ha enkel kopi rett på dvd/divx uten redigering: Plextor convertx eller hauppauge tvkort. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) JKJK: Jeg vet ikke hvordan du leste post #1, men jeg leste "filmer som ligger på hdd". Så da ser jeg ikke at det du nevner har relevans? Endret 11. mars 2007 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå