Gå til innhold

Beste og verste stedene å bo i Oslo

Anbefalte innlegg

At det har dannet gethoer i oslo skyldes altså en systematisk plassering fra byens myndigheter! Og ikke minst fordomsfulle Ola Nordmann som ikke vil bo ved siden av Ali & Co.

8188396[/snapback]

Så du mener ikke at pakistanere, somaliere osv selv ønsker å bo nær sine pakistanske og muslimske "brødre" altså? Egentlig elsker de vantro nordmenn og vil helst gifte bort dattera si til en vantro nordmann, men nordmannen nekter fordi han er så rasist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At voldtekter og andre former for kriminalitet (i forbindelse med fyll) foregår på feriesteder er det vel ingen tvil om.

Hva slags pisspreik er dette? Har du kilder på at nordmenn er overrepresentert på voldtekstsstatistikken eller noen annen kriminalitetsstatistikk i noen deler av Spania eller har du det ikke?

8192148[/snapback]

Du leser ikke hva han skriver. Han sier ikke at nordmenn er overrepresentert på noen som helst statistikk, han skriver bare at det foregår, og det faktum er det nok liten tvil om.

Lenke til kommentar
At voldtekter og andre former for kriminalitet (i forbindelse med fyll) foregår på feriesteder er det vel ingen tvil om.

Hva slags pisspreik er dette? Har du kilder på at nordmenn er overrepresentert på voldtekstsstatistikken eller noen annen kriminalitetsstatistikk i noen deler av Spania eller har du det ikke?

8192148[/snapback]

Du leser ikke hva han skriver. Han sier ikke at nordmenn er overrepresentert på noen som helst statistikk, han skriver bare at det foregår, og det faktum er det nok liten tvil om.

8192794[/snapback]

Det er jo utrolig søkt da, og ikke så rent lite fordomsfullt. Vi vet da vel også at svensker og dansker begår kriminalitet i Norge, men de utgjør overhodet ikke noen problemgruppe i det norske samfunnet, og er ikke noe i fokus i innvandringsdebatten, sålenge de ikke skiller seg nevneverdig negativt ut i samfunnet.

Lenke til kommentar

8192148[/snapback]

8192794[/snapback]

Det er jo utrolig søkt da, og ikke så rent lite fordomsfullt. Vi vet da vel også at svensker og dansker begår kriminalitet i Norge, men de utgjør overhodet ikke noen problemgruppe i det norske samfunnet, og er ikke noe i fokus i innvandringsdebatten, sålenge de ikke skiller seg nevneverdig negativt ut i samfunnet.

8192801[/snapback]

Ja, vi vet det, og nei dette er ikke et stor samfunnsmessig problem. Men igjen; han konstanterer jo bare at det foregår. Det blir selvsagt "the art of stating the obvious", det han sier. Men det han skriver blir jo tolket på en veldig utvidende måte av enkelte nå.

Er det utrolig søkt at nordmenn på ferie også voldtar? Han skriver jo som sagt ingenting om hyppigheten av dette kontra ellers i de landene det er snakk om.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Er det utrolig søkt at nordmenn på ferie også voldtar?

Jeg er så vågal at jeg tør påstå at dette er et vidt annet scenario enn folk som faktisk voldtar der de bor. Turister er statistisk sett utsatt for mer av omtrent alt.

Hvor mange nordmenn bosatt i USA eller Spania tror du det er som går rundt og voldtar? Uten at jeg har tall på det tviler jeg på at det er særlig mange.

Lenke til kommentar
Er det utrolig søkt at nordmenn på ferie også voldtar?

Jeg er så vågal at jeg tør påstå at dette er et vidt annet scenario enn folk som faktisk voldtar der de bor. Turister er statistisk sett utsatt for mer av omtrent alt.

Hvor mange nordmenn bosatt i USA eller Spania tror du det er som går rundt og voldtar? Uten at jeg har tall på det tviler jeg på at det er særlig mange.

8192814[/snapback]

Men jeg sier ikke at det er særlig mange, jeg sier bare at det er noen.

Lenke til kommentar

Og verken jeg eller noen andre har vel sagt at alle innvandrere voldtar. Men at en urovekkende høy andel faktisk gjør det, selv om det dreier seg om promille eller prosentregning... og det er jo det politikk og kriminalstatistikk handler om. Det er f.eks uaktuelt å sette inn tiltak mot jernbanearbeidere eller bestemødre fordi et visst antall menn i alderen 18-45 år med opphav av et knippe muslimske land går rundt og voldtar.

Hadde nordmenn bombet USA 9/11 hadde FBI vært på utkikk etter blonde, blåøyde folk i lusekofte.

Lenke til kommentar

Og verken jeg eller noen andre har vel sagt at alle innvandrere voldtar. Men at en urovekkende høy andel faktisk gjør det, selv om det dreier seg om promille eller prosentregning... og det er jo det politikk og kriminalstatistikk handler om.

8192826[/snapback]

Ingen har sagt at dere sier det heller. Ja, det er mulig at andelen innvandrere som voldtar er for høy. Jeg sitter ikke med tallene, så jeg kan ikke uttale meg helt sikkert her, men det gjør kanskje du?

Lenke til kommentar

Han bruker ikke selv ordet "overrepresentert", men når han sier at nordmenn gjør det samme i Spania som enkelte innvandrergrupper gjør i Norge og sier at voldtekter er "ofte begått av .." insinuerer han så langt det er mulig at Nordmenn er overrepresentert på kriminalstatistikken.
Lenke til kommentar
Ja, det er mulig at andelen innvandrere som voldtar er for høy. Jeg sitter ikke med tallene, så jeg kan ikke uttale meg helt sikkert her, men det gjør kanskje du?

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1662801.ece

"Statistikken for 2004 viser at rundt 65 prosent av gjerningsmennene bak de anmeldte voldtektene og voldtektsforsøkene i Oslo politidistrikt hadde ikke-norsk etnisk bakgrunn. Blant de utenlandske gjerningsmennene var det flest irakere og somaliere.

Tall fra 2005 og 2006 er ikke ferdiganalysert, men de viser en tilsvarende tendens. Ifølge politiadvokat Anne Maria Haarr, som er sekretær i Voldtektsutvalget, er tendensen til at gjerningsmannen har utenlandsk opprinnelse heller styrket enn svekket i løpet av de to siste årene.

Til sammenligning utgjør innvandrerne 23 prosent av befolkningen i Oslo. De er altså klart overrepresentert på den dystre statistikken."

Og husk at i de 23% inkluderes de største innvandrergrupppene som svensker, dansker og polakker.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Ja, det er mulig at andelen innvandrere som voldtar er for høy. Jeg sitter ikke med tallene, så jeg kan ikke uttale meg helt sikkert her, men det gjør kanskje du?

"Statistikken for 2004 viser at rundt 65 prosent av gjerningsmennene bak de anmeldte voldtektene og voldtektsforsøkene i Oslo politidistrikt hadde ikke-norsk etnisk bakgrunn. Blant de utenlandske gjerningsmennene var det flest irakere og somaliere.

Tall fra 2005 og 2006 er ikke ferdiganalysert, men de viser en tilsvarende tendens. Ifølge politiadvokat Anne Maria Haarr, som er sekretær i Voldtektsutvalget, er tendensen til at gjerningsmannen har utenlandsk opprinnelse heller styrket enn svekket i løpet av de to siste årene.

Til sammenligning utgjør innvandrerne 23 prosent av befolkningen i Oslo. De er altså klart overrepresentert på den dystre statistikken."

8193026[/snapback]

Innvandrerne utgjør 23 prosent ja....Så svensker, polakker og vietnamesere er med der. Er vel ikke akkurat de som står for voldtektene! Snakk om å trikse med statistikk!

Endret av KGU
Lenke til kommentar

8193026[/snapback]

Innvandrerne utgjør 23 prosent ja....Så svensker, polakker og vietnamesere er med der. Er vel ikke akkurat de som står for voldtektene! Snakk om å trikse med statistikk!

8193030[/snapback]

Jeg tror det faktisk er snakk om innvandrere med ikkevestlig bakgrunn..

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/01/04/487713.html

De fire verste stedene å bo i Oslo:

Stovner, Groruddalen, Holmlia, Grunerløkka... eller som vi i Oslo kaller dem... Islamabad, Kebabville, Little Pakistan og Ghæddistan.

De fire beste stedene å bo har derimot svært få muslimske innvandrere.

Til debatt: Er det fremdeles noen her som vil nekte for at muslimene i norge hoper seg sammen i egenskapte ghettoer, kjører eiendomsprisene i grøfta, og generelt ikke bor eller ønsker å bo i samme by og land som oss andre? Burde vi lage en lov for å fordele innvandrere bedre utover byen istedet for å la dem stue seg sammen i ghettoer?

8126563[/snapback]

Morsomt å se Grunerløkka på lista :cool:

Denne bydelen har utvilsomt mistet sin sjarm. Snart ikke en eneste butikk igjen med unntak av noen få i markveien. Men igjen er det ikke mye godbiter av butikker der lenger. Søppel flyter og den bohemiske kulturen er snart borte.

Lenke til kommentar

8193026[/snapback]

8193030[/snapback]

8193074[/snapback]

Ikke-vestlig, vil da si polakker, vietnamesere, kinesere osv regner jeg med?

Lenke til kommentar

8193026[/snapback]

8193030[/snapback]

8193074[/snapback]

Ikke-vestlig, vil da si polakker, vietnamesere, kinesere osv regner jeg med?

8193456[/snapback]

Ja, alle som ikke er fra vesteuropa, australia og usa såvidt jeg vet

Lenke til kommentar

Og husk at i de 23% inkluderes de største innvandrergrupppene som svensker, dansker og polakker.

8193026[/snapback]

På statistikken over anmeldte voldtekter ja, men nå er det vel under 50% av voldtektene som anmeldes. Av de som ikke anmeldes er vel nachspielvoldtekt, festvoldtekt eller bekjentvoldtekt veldig høyt representert. Uten å ha noen tall på det, vil jeg tippe at nordmenn er veldig høyt representert på den statistikken.

Ørjan...

Lenke til kommentar

8193026[/snapback]

På statistikken over anmeldte voldtekter ja, men nå er det vel under 50% av voldtektene som anmeldes. Av de som ikke anmeldes er vel nachspielvoldtekt, festvoldtekt eller bekjentvoldtekt veldig høyt representert. Uten å ha noen tall på det, vil jeg tippe at nordmenn er veldig høyt representert på den statistikken.

Ørjan...

8195873[/snapback]

Dette blir jo bare synsing og uten at du har tall for det så har du ingen grunnlag for å si det. De fleste anmeldte voldtekter er vel nettopp de voldtektene som du snakker om? Og der er visse muslimske innvandrergrupper grovt overrepresentert. Det er bare en liten del av de anmeldte voldtektene som er overfallsvoldtekter.

Tvangsekteskap er også vanlig blant visse innvandrergrupper. Dette må kunne sees på som en kontinuerlig voldtekt. For muslimske kvinner er det uansett STORT TABU å anmelde voldtekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...