guardianpegasus Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/01/04/487713.html De fire verste stedene å bo i Oslo: Stovner, Groruddalen, Holmlia, Grunerløkka... eller som vi i Oslo kaller dem... Islamabad, Kebabville, Little Pakistan og Ghæddistan. De fire beste stedene å bo har derimot svært få muslimske innvandrere. Til debatt: Er det fremdeles noen her som vil nekte for at muslimene i norge hoper seg sammen i egenskapte ghettoer, kjører eiendomsprisene i grøfta, og generelt ikke bor eller ønsker å bo i samme by og land som oss andre? Burde vi lage en lov for å fordele innvandrere bedre utover byen istedet for å la dem stue seg sammen i ghettoer? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg bor i Oslo, og jeg har aldri hørt de begrepene før. Sikker på at dette ikke er noe du plukket opp på siste møte i Hvit Valgallianse? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det hadde forsåvidt vært en god ide dersom vi samtidig innførte samme begrensninger i forhold til nordmenn som kjøper feriehus i utlandet. Det finnes vel endel norske ghettoer rundomkring. Ørjan... Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg bor i Oslo, og jeg har aldri hørt de begrepene før. Sikker på at dette ikke er noe du plukket opp på siste møte i Hvit Valgallianse? Måtte du grave dypt i den reaksjonære uvitenhetsbøtta for å finne den der? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Det hadde forsåvidt vært en god ide dersom vi samtidig innførte samme begrensninger i forhold til nordmenn som kjøper feriehus i utlandet. Det finnes vel endel norske ghettoer rundomkring. Nå har det seg slik at norske myndigheter bare bestemmer hva som skjer i norge da. Om spanjolene osv. ikke vil ha rike norske pensjonister som er med på å heve levestandard så får de bare sende dem tilbake. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Hva i alle dager skal det bety? Grunnen til at fremmedkulturelle har en tendens til å bo i bydeler med lave eiendomspriser har lite med ghettofisering å gjøre, og langt mer med husleieprisene å gjøre. Husk at fremmedkulturelle innvandrere har store problemer med å skaffe seg skikkelige jobber, og som regel tjener langt mindre enn etniske nordmenn. Tror du ikke også fremmedkulturelle heller vil bo på Frogner enn på Tøyen? Endret 11. mars 2007 av tofagerl Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Grunnen til at fremmedkulturelle har en tendens til å bo i bydeler med lave eiendomspriser har lite med ghettofisering å gjøre, og langt mer med husleieprisene å gjøre. Oslo er norges og europas dyreste by. De fleste muslimer som bosetter seg i norge gjør det i Oslo. Husk at fremmedkulturelle innvandrere har store problemer med å skaffe seg skikkelige jobber, og som regel tjener langt mindre enn etniske nordmenn. Asylsøkere og flyktninger får automatiske ytelser etniske nordmenn bare kan drømme om. For de som kommer på familiegjenforening finnes det et minstekrav til stønad som ligger godt over fattigdomsgrensa. Alikevel har også disse krav på sosialhjelp. Andregenerasjonsinnvandrere velger å bosette seg i samme område, ofte svært nær foreldrene. Begge problemstillingene er uansett irrelevante. Innvandrere velger selv å lage og å bo i ghettoer. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg er ikke enig i din fremstilling av fakta, og melder meg derfor ut av denne diskusjonen. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/01/04/487713.html De fire verste stedene å bo i Oslo: Stovner, Groruddalen, Holmlia, Grunerløkka... eller som vi i Oslo kaller dem... Islamabad, Kebabville, Little Pakistan og Ghæddistan. De fire beste stedene å bo har derimot svært få muslimske innvandrere. Til debatt: Er det fremdeles noen her som vil nekte for at muslimene i norge hoper seg sammen i egenskapte ghettoer, kjører eiendomsprisene i grøfta, og generelt ikke bor eller ønsker å bo i samme by og land som oss andre? Burde vi lage en lov for å fordele innvandrere bedre utover byen istedet for å la dem stue seg sammen i ghettoer? 8126563[/snapback] Nå er jo Stovner i Groruddalen, og Groruddalen er lang. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg er ikke enig i din fremstilling av fakta, og melder meg derfor ut av denne diskusjonen. Øh... min fremstilling av fakta? Hele poenget med fakta er jo at de ikke er fremstillelige. De står for seg selv. Jeg tolker dem èn vei, hvis det er det du mener. Om du tolker dem en annen vei så del gjerne den versjonen med oss... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Det hadde forsåvidt vært en god ide dersom vi samtidig innførte samme begrensninger i forhold til nordmenn som kjøper feriehus i utlandet. Det finnes vel endel norske ghettoer rundomkring. Nå har det seg slik at norske myndigheter bare bestemmer hva som skjer i norge da. Om spanjolene osv. ikke vil ha rike norske pensjonister som er med på å heve levestandard så får de bare sende dem tilbake. 8126579[/snapback] Så, siden vi er rike, skal vi kunne gjøre hva vi vil? Hvorvidt vi øker levestandarden, er et annet spørsmål. Vi øker iallefall prisene lokalt, slik at det blir dyrere for lokalbefolkningen å bo/leve der. Og dermed mindre attraktivt. Greit nok at vi ikke bestemmer i andre deler av verden, men siden vi selv gjør akkurat det samme i utlandet, så kan vi heller ikke lovregulere bosetningsmønsteret for de som velger å bosette seg i norge. Dessuten er det naturlig at man får slike ansamlinger. Man vil naturlig dras mot det kjente. Og det er ingenting galt i det. ps. Bruk quote knappen, det er tungt og uoversiktlig å lese den fete teksten. Dessuten mister du informasjon om hvem du svarer til. Ørjan.. Endret 11. mars 2007 av Orjanp Lenke til kommentar
Chaqwa Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Hva slags piss er dette for no? Bor selv på Holmlia, og det er flott sted å bo. Hva så om det er flere innvandrere enn andre steder? Blir ikke akkurat noe dårligere bosted. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det hadde forsåvidt vært en god ide dersom vi samtidig innførte samme begrensninger i forhold til nordmenn som kjøper feriehus i utlandet. Det finnes vel endel norske ghettoer rundomkring. Joda nordmenn klumper seg sammen flere steder i utlandet, men mener du at når dette skjer så: -Forslummes områdene mer jo høyere andel nordmenn det bor der? -Legger mange nordmenn en kraftig demper på boligprisene? -Øker kriminaliteten med nordmenn orverrepresentert på kriminalstatistikken? -Er det ikke lengere mulig for en kvinne å gå alene om kvelden uten å bli forsøkt voldtatt eller antastet av en nordmann? Min er erfaring er faktisk at norske ghettoer har den motsatte effekten. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 For de som kommer på familiegjenforening finnes det et minstekrav til stønad som ligger godt over fattigdomsgrensa. Alikevel har også disse krav på sosialhjelp. 8126587[/snapback] Feil og atter feil, jeg skal søke familiegjenforening med min kjærste fra utlandet, og kravet til inntekt (min inntekt) ligger akkurat på fattigdomsgrensa, 178.000 kr i året. Hun vil ikke ha tilgang til sosiale tjenester fra den norske stat før hun enten har jobbet lenge nok til å opparbeide visse retigheter som egenmelding (2 mnd), mammaperm eller lignende. Dette er vanlige rettigheter som enhver arbeidstaker har i norge, men hun kan ikke gå på sosialen å få mer penger enn det jeg kunne ha fått. Fulle sosiale rettigheter kommer ikke i i bildet før hun søker statsborgerskap etter 5 til 7 år. Hennes sønn vil motta barnetrygd fra staten fordi han bor i norge mer en 6 mnd i året, dette gjelder alle barn under 18 år som har en godkjent grunn til å være i norge mer enn 6 mnd. Det å sitte å hevde at utlendinger utnutter den norsk staten blir feil. Norge er et velferdsland, med blant annet ingen obligatorist sykeforsikring (som i nederland), gratis tannpleie til barn under 18, gratis injeksjoner for kjente sykdommer. Dette tilfaller de som fortjener det og de som har en gyldig grunn til å få dette i fanget. De som ikke får dette, bor i kirkeasyl. Tilbake til topic, jeg bor for tiden på Stovner, og stortrives. Jeg har ingen problemer med utlendinger her eller noe andre steder i byen, og det å skylde på husleier når det gjeler bosettings-mønster går begge veier. Det bor mange utlendinger på stover, nordstrand og lignende, men det bor også veldig mye white trash der også. Vold og hærverk er ikke linket til hudfarge, men ungdom uten håp som kjeder seg. Dette finnes overalt. Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/01/04/487713.html De fire verste stedene å bo i Oslo: Stovner, Groruddalen, Holmlia, Grunerløkka... eller som vi i Oslo kaller dem... Islamabad, Kebabville, Little Pakistan og Ghæddistan. De fire beste stedene å bo har derimot svært få muslimske innvandrere. Til debatt: Er det fremdeles noen her som vil nekte for at muslimene i norge hoper seg sammen i egenskapte ghettoer, kjører eiendomsprisene i grøfta, og generelt ikke bor eller ønsker å bo i samme by og land som oss andre? Burde vi lage en lov for å fordele innvandrere bedre utover byen istedet for å la dem stue seg sammen i ghettoer? 8126563[/snapback] Sist jeg sjekket, så kan man neppe beskylde noen som helst for å kjøre eiendomsprisene på Grünerløkka i grøfta. Og navnekalling; er det en god argumentasjonsteknikk, eller ønsker du å kjøre hele debatten i grøfta før den har begynt, slik at du dermed kan tro at du "vant"? Endret 11. mars 2007 av Snirfle Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Feil og atter feil, jeg skal søke familiegjenforening med min kjærste fra utlandet, og kravet til inntekt (min inntekt) ligger akkurat på fattigdomsgrensa, 178.000 kr i året. Hun vil ikke ha tilgang til sosiale tjenester fra den norske stat før hun enten har jobbet lenge nok til å opparbeide visse retigheter som egenmelding (2 mnd), mammaperm eller lignende. Dette er vanlige rettigheter som enhver arbeidstaker har i norge, men hun kan ikke gå på sosialen å få mer penger enn det jeg kunne ha fått. Fulle sosiale rettigheter kommer ikke i i bildet før hun søker statsborgerskap etter 5 til 7 år. Ingen har vel påståttt at innvandrere får arbeidsledighetstrygd eller mammaperm uten å ha jobbet først. Med lovlig opphold i Norge kan hun derimot møte opp så sosialkontoret og si at hun trenger mat og et sted å bo. Du har helt rett i at det da ikke er "trygd", men jeg tror neppe norske skattebetalere merker forskjellen. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Er det fremdeles noen her som vil nekte for at muslimene i norge hoper seg sammen i egenskapte ghettoer, kjører eiendomsprisene i grøfta, og generelt ikke bor eller ønsker å bo i samme by og land som oss andre? Burde vi lage en lov for å fordele innvandrere bedre utover byen istedet for å la dem stue seg sammen i ghettoer? 8126563[/snapback] Er det rart at en type nasjonalitet samler seg? Nordmenn i utlandet trekker også til områder med nordmenn fra før. Se på område rundt Alicante i Spania. På butikken i Albir så handler man Toro og Dagbladet! Hvor mange har ikke gått på den norske puben i syden? I Thailand er det tilsvarende! Pattaya er jo et yndet sted for norske fastboende, og langtidsferierende! At eiendomsprisene går i grøfta som du sier betviler jeg sterkt, de har vel bare ikke hatt den samme eksplosive veksten som på Majorstuen! Dessuten er det jo kjempebra at innvandrerne får muligheten til å kjøpe, istedenfor bare å leie. Et leiemarked de ofte blir ekskludert fra! Jeg er enig med deg at det ikke er gunstig med denne ghetto-fiseringen, men å forby det med lov? Hva lov skulle det vært? Den samme loven som Hitler brukte for å samle jødene i ghettoer, bare med motsatt fortegn? Det finnes da mye bedre incentiver å bruke enn en rent diskriminerende lov, og som enhver liberalist aldri kan være tilhenger av! Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Feil og atter feil, jeg skal søke familiegjenforening med min kjærste fra utlandet, og kravet til inntekt (min inntekt) ligger akkurat på fattigdomsgrensa, 178.000 kr i året. Hun vil ikke ha tilgang til sosiale tjenester fra den norske stat før hun enten har jobbet lenge nok til å opparbeide visse retigheter som egenmelding (2 mnd), mammaperm eller lignende. Dette er vanlige rettigheter som enhver arbeidstaker har i norge, men hun kan ikke gå på sosialen å få mer penger enn det jeg kunne ha fått. Fulle sosiale rettigheter kommer ikke i i bildet før hun søker statsborgerskap etter 5 til 7 år. Ingen har vel påståttt at innvandrere får arbeidsledighetstrygd eller mammaperm uten å ha jobbet først. Med lovlig opphold i Norge kan hun derimot møte opp så sosialkontoret og si at hun trenger mat og et sted å bo. Du har helt rett i at det da ikke er "trygd", men jeg tror neppe norske skattebetalere merker forskjellen. 8126846[/snapback] Hun kan vel ikke få lovlig opphold, såfremt at ikke han viser seg kapabel til å ivareta hennes interesser? Så problemstillingen din er ikke relevant! Lenke til kommentar
parleur Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 UFUF!! Født i Oslo, men bor nå i utkanten! Sorry å si det, men Oslo ligner en Slumby. Lenke til kommentar
salah Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 Bor rett utenfor Oslo, men befinner meg der minst halve dagen (pga skole, jobb og venner) og jeg kan ikke fatte meg på det du sier om byen. Hva så om du ser noen flere mørkhudete enn hvite? Dessuten er det på absolutt ingen måter bare muslimer som bor der. Det jeg legger merke til i omtrent hver eneste tråd guardianpegasus lager, er å klandre på muslimer. Du må slutte å høre så mye på Levende Ord & co, se heller for deg virkeligheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå