Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrenset eller ingen forbindelse

Anbefalte innlegg

Der jeg bor har vi ADSL fra Telenor, som benyttes på to pc-er koblet til nettet via en Billion BIPAC 6600 router. Dette har fungert helt suverent helt siden jeg satte opp routeren for nærmere ett år siden.

Nå i det siste har vi fått beskjeder fra Telenor om at det er oppdaget masseutsendelse av epost fra vårt abonnement, mest sannsynlig pga. en trojaner, noe som da har ført til at vi har fått begrenset internett tilgang (Kunne ikke sende epost, bruke nedlastingsprogrammer, spille onlinespill osv, men kunne surfe vanlig). Vi fikk da beskjed om å scanne igjennom PCene for både virus og spyware, noe vi nå har gjort opptil flere ganger.

Den siste gangen vi fikk en slik melding var nå for ca. en uke siden.

Da fikk jeg plutselig beskjed om at jeg hadde "begrenset eller ingen forbindelse" på den ene pc-en sånn ca. i samme øyeblikk som vi fikk meldingen fra Telenor, og jeg fikk ikke tilgang til internett. Får heller ikke gått inn på routeren fra den pc-en nå. Den andre pc-en som er koblet til routeren fungerer som den skal.

Jeg har to nettverkskort i problem-PCen, (ett PCI-kort, og ett integrert på hovedkortet,) men ingen av de gir noe annet resultat enn "begrenset eller ingen forbindelse".

Jeg har prøvd det meste føler jeg. Restartet/resatt modem og router, reinstallert drivere til nettverkskortene, sjekket TCP/IP innstillinger, prøvd ipconfig /release og /renew, kobla PC-en rett på ADSL-modemet, sjekket routeren om den kanskje blokkerer MAC-adressen min, prøvd med nye kabler, men ingenting hjelper.

Har også testet flere av LAN-portene på routeren uten hell. Lampa til LAN-porten pc-en min er koblet til lyser grønt, men på status-siden på routeren står det at det bare er én klient tilkoblet, og det er den pc-en jeg skriver fra nå.

Synes det virker merkelig hvis begge nettverkskortene mine tilfeldigvis skulle ta kvelden akkurat i det øyeblikket Telenor begrenser internett-tilgangen på ADSL abonnementet vårt.

Er det noen som har en idé om hva som kan ha skjedd, og hva jeg eventuellt kan gjøre for å få ordnet dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Har hatt ca samme problem siste uken, og forsøkte meg i går med "winsockfix" fra din signatur. Problemet så ut til å være løst da jeg hadde en relativt grei connection i går, men i dag er det like dårlig igjen.

Noen som vet om det finnes andre tilsvarende programmer man kan kjøre, eller har forslag til andre potensielle feil?

MVH

Arnesef

Lenke til kommentar
Hei.

Har hatt ca samme problem siste uken, og forsøkte meg i går med "winsockfix" fra din signatur. Problemet så ut til å være løst da jeg hadde en relativt grei connection i går, men i dag er det like dårlig igjen.

Noen som vet om det finnes andre tilsvarende programmer man kan kjøre, eller har forslag til andre potensielle feil?

MVH

Arnesef

8147533[/snapback]

Har du prøvd å koble til med andre trådløse maskiner til din router?

Klarer du å koble til andre trådløse routere?

Prøvd å oppdatert firmware til trådløskortet ditt?

Står routern innstilt på i meny: Wireless>Basic Settings og Wireless Network Mode, bare B-mode eller bare G-mode.. evt sett den til mixed-mode.

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar

Hei, takker for svar.

Jeg var visst ikke särlig tydelig i beskrivelsen min, så jeg beklager det.

Jeg kjörer ikke trådlöst nettverk, men kobler meg til via kabel. Jeg bor for tiden på et appartment hotell i utlandet så jeg har ikke tilgang til routeren. Ellers opplever jeg samme problemer som OP, med at jeg mister forbindelsen stött og stadig, og når jeg har forbindelse er denne veldig varierende og generelt veldig mye tregere enn normalt.

Kan det väre noen hensikt å reinstallere Windows?

Er det mulig at det kan väre en hardware feil noe sted?

Er det sannsynlig at det kan väre en feil i ISP'ens sentral?

Er det mulig at ny kabel kan löse problemet(om denne er defekt/sliten)?

MVH

Arnesef

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...