Gå til innhold

Iritert av nvram check

Kuuket

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke helt hva det dreier seg om i det hele tatt, men en løsning er jo å la være å skru av maskinen... :tease:

8126100[/snapback]

ja det funkar iallefall jævlig bra for meg..

det er snakk få sekundar under POST bildet rett etter han slår på maskina der det står "testing nvram blablabla xantall byte OK"

Lenke til kommentar
Hei...

jeg er nå rimlig iritert over at PC`n min skal ha sånn nvram check hver gang jeg starter PC`n :S

Og jeg skjønner ikke hvorfor den gjør dette:S

Håper dere svarer !

Takk

8126026[/snapback]

Denne sjekken kan du nok slå av i bios.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at dette handler om grafikkortet, og i så fall må du modifisere BIOS, og flashe den inn på nytt. Det er en nokså risikabel og komplisert løsning, med mindre du er en erfaren bruker.

Men hvis det er snakk om systemminnet, kan denne funksjonen ofte deaktiveres i BIOS. Den heter som regel Quick Power On Self Test.

Lenke til kommentar
Enkelte steder heter det "Quick Boot" tror jeg. Det er noe du må skru på i så fall, ikke av.

8127362[/snapback]

Hehe, sant nok, men jeg tenkte at man skal deaktivere minne-tellingen. Egentlig presist nok, for det ligger i kortene at hva enn funksjonen står på, skal man forandre til den motsatte innstillingen ;)

Kan btw presisere at jeg i mitt første avsnitt snakket om grafikkortets BIOS - ser at det ikke kom særlig klart frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...