Gå til innhold

Er det mulig å få vite nummeret fra skjult nummer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er en person som ringer fra skjult nr og plager deg så kan du vel anmelde han til politiet og de har vel myndighet til og "finne" ut hvem det er.men du får vite det er jeg ikke sikker på..

8126113[/snapback]

det kan vere mulig om teleoperatøren sporar samtalen, men det gjer dei ikkje i anna enn ekstreme tilfeller der det er snakk om liv. trur og dei må ha ei rettsleg kjennelse for å gjere det. så svaret er forsatt nei

Lenke til kommentar
Hvis det er en person som ringer fra skjult nr og plager deg så kan du vel anmelde han til politiet og de har vel myndighet til og "finne" ut hvem det er.men du får vite det er jeg ikke sikker på..

8126113[/snapback]

det kan vere mulig om teleoperatøren sporar samtalen, men det gjer dei ikkje i anna enn ekstreme tilfeller der det er snakk om liv. trur og dei må ha ei rettsleg kjennelse for å gjere det. så svaret er forsatt nei

8126125[/snapback]

Teleoperatørene har jo logg for et visst antall timer, er ikke sikker men mener jeg har hørt det er en uke... så det er ikke noe problem for politiet å finne det ut hvis du blir plaget av noen som ringer med skjult nummer. Tror heller ikke det trengs rettslig kjennelse, det er jo ikke hemmelig nummer heller.

Lenke til kommentar

8126113[/snapback]

8126125[/snapback]

Er en trusselsak feks anmeldt, og politiet vil etterforske, så får de ut nr - men personen som anmelder får ikke nødvendigvis vite nr.

Lenke til kommentar

8126113[/snapback]

8126125[/snapback]

Teleoperatørene har jo logg for et visst antall timer, er ikke sikker men mener jeg har hørt det er en uke... så det er ikke noe problem for politiet å finne det ut hvis du blir plaget av noen som ringer med skjult nummer. Tror heller ikke det trengs rettslig kjennelse, det er jo ikke hemmelig nummer heller.

8126134[/snapback]

Loggen de har viser bare oversikt over utgående samtaler, og denne har de lov til å ha i 3 mnd. (Lengre hvis kunde ikke betaler regning.) Teleoperatørene har jo selvfølgelig ikke oversikt over alle innkommende samtaler som kommer inn til kundene sine.

For å få vite hvem som ringer deg med skjult nummer må saken anmeldes og politet tar ev. saken videre med en spesiell avdeling i Telenor eller NetCom.

Lenke til kommentar
Loggen de har viser bare oversikt over utgående samtaler, og denne har de lov til å ha i 3 mnd. (Lengre hvis kunde ikke betaler regning.) Teleoperatørene har jo selvfølgelig ikke oversikt over alle innkommende samtaler som kommer inn til kundene sine.

For å få vite hvem som ringer deg med skjult nummer må saken anmeldes og politet tar ev. saken videre med en spesiell avdeling i Telenor eller NetCom.

8127239[/snapback]

NetCom logger iallefall alle innkommne samtaler, også nummeret bak "skjulte nummer", og det tar maks 5 sekunder å finne ut av dette ved hjelp av et par klikk. Skjulte nummer har bare en annen nummerkode, men nummerne er fullt synlige. Det er dog ikke lov å gi ut denne informasjonen til noen andre enn Politiet, dersom de har en rettslig kjennelse.

Har selv jobbet hos NetCom med slik sporing og diverse annet og syntes det var veldig morsomt når folk med Skjult ID ringte meg og skulle ha det morro...

Lenke til kommentar

Kundekonsulentene får ikke funnet det ut, men det er selvfølgelig andre avdelinger som kan dette. Grunnen til at det må være rettslig kjennelse er jo fordi at hvis ikke så gir man ut en annen persons samtalespesifikasjon, noe som er ulovlig.

Lenke til kommentar

Har hørt at man kan bestille sånn av hvis noen ringer deg med skjultnummer, så må de taste 1 for å komme fram, og hvis de gjør det så får de ikke ringt med skjultnummer.

Men vet ikke om dette er sant, har bare hørt det

Lenke til kommentar
Har hørt at man kan bestille sånn av hvis noen ringer deg med skjultnummer, så må de taste 1 for å komme fram, og hvis de gjør det så får de ikke ringt med skjultnummer.

8147429[/snapback]

Tror ikke det er sant... det skal være mulig å sperre fasttelefoner mot opprigninger fra skjult nummer, men ikke mobiler.

Lenke til kommentar

Jeg tror du har sett litt for mye på amerikanske TV-serier. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...