shivaskunk Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) min første selvbygde pc har begynt å bråke rimelig horribelt.. cpu vifta går i høygir og jeg skulle nesten tro at noe ryker hvert øyeblikk (alt funker som det skal til nå derimot).. når jeg kjører spill blir lyden så høy at det er umulig å ignorere den, noe som etterhvert har ført til en viss irritasjon. har også lagt merke til at ccapp.exe programmet (som jeg ikke kan lukke i taskmngr btw) til tider føler for å suge i seg 99 prosent av prosessorkraften, og da dukker også den skingrende turbolyden opp igjen.. jeg mener at selv med 100% av cpu'en i arbeid, burde ikke pc'en bråke så mye som den gjør nå. hva kan problemet være? og er det noe jeg kan gjøre for å fjerne lyden? takker for alle svar på forhånd.. Endret 11. mars 2007 av shivaskunk Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) ccapp.exe er en norton antivirus fil. og norton er no dritt (egen mening) da det suger for mye krefter, blander seg inn i for mye ting og ikke er bra nok som antivirus. selv kjører jeg AVG 7.5, veldig fornøyd, har kun fått virus en gang sia jeg la det inn og det var selvforskyld (kjørte en fil på en pc på et lan jeg var på) angående vifte problemet så kan det være flere ting. vifta kan være gåen, kjøleren kan ha løsna, det skjer av og til (spesielt med tunge kjølere) så du bør sjekke det og kanskje remontere den med ny kjølepasta/blåse den ren for støv. Endret 11. mars 2007 av Spirre Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Du kan jo sjekke CPU tempraturen med Speedfan, og se om det virkelig er bruk for at vifta går 100%. Men det hørest og ut som vifta di har et litt for høyt støy nivå, kansje du kunne kjøpe en som bråker mindre? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Du kan jo sjekke CPU tempraturen med Speedfan, og se om det virkelig er bruk for at vifta går 100%. Men det hørest og ut som vifta di har et litt for høyt støy nivå, kansje du kunne kjøpe en som bråker mindre? 8127327[/snapback] Det høres også ut som du har mye støv i maskinen din. Hvis du har stock kjøler (den du fikk i boksen eller som er montert i maskina), så kan det tenkes at den blir for varm rett og slett. Det skyldes gjerne støv. En kompis av meg opplevde det samme, men da tok jeg av vifta og støvsugde selve kjøleren. Og der var det en tykt lag med støv. Tempen sank med 30 grader og den bråker ikke nå lenger. Forøvrig er ikke Norton Antivirus noe dritt, men hvis du har et system med mye dritt på som norton på jobbe seg igjennom, tar det tid. Du kan også sette den til å scanne engang om dagen når du ikke bruker maskinen. Lenke til kommentar
Winnetou Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 renska cpu og gup kjøleren for støv?? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 renska cpu og gup kjøleren for støv?? 8127421[/snapback] Ja? Det er ganske normalt å måtte gjøre, særlig hvis du har vifter som trekker inn luft. Da danner det seg lett støv blandt alle viftene. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Angående Norton, jeg syns at dette er et program som krever alt for mye. Gratis programmer som AVG og Avast fungerer like fint, og krever mye mindre. Min mening er: Programmer skal kreve minst mulig (nei, jeg er ingen fan av Vista)... Endret 11. mars 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Det er nok som sagt over at pcen blir for varm, enten pga støv eller pga visse prosesser som overbelaster den...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå