Avalon Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Heisann, lurte på om dere her ute med peiling på "dette" område kan hjelpe meg ut av dette. Her er problemet : Jeg har en 40X CD-Rom og en Plextor 24X 10X 40X Brenner på samme IDE kabel. Jeg hadde i starten CD-Rommen som "Master" og "Brenneren" som "Slave", problemet da var at "Brenneren" ikke kunne "Lese" bare "Brenne". Da jeg prøvde og fikse dette ved å bytte på de, altså sette "Brenneren" som "Master" og "CD-Rommen" på "Slave", var problemet der forsatt, bare at nå var det CD-Rommen som ikke kunne lese....hmmmm.... Hva Kan forårsake dette? -- Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Prøv å bytte IDE-kabel...den kan være skadd...eller prøv å laste ned siste Firmware tel Plextor-brennarn din Lenke til kommentar
HOI Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Hvis det er mulig uten for mye jobb, kan du sette dem på hver sin kanal. Dette er også gunstig for hastigheten brenner og CD imellom. Ungå flere CD ting på samme buss (ledning) Lenke til kommentar
Avalon Skrevet 23. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2001 Takker, dere har vært til mye hjelp, må kan også få flere alternativer fra dere der ute..... Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Ikke sett cd-rom ogeller brenner på samme kanal som harddisken. Dette sinker systemet ditt. Lenke til kommentar
Stone Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Har brennern og Cd-rom på samme kanal (Plextor 121032a + Actima 50x(Sony CD-rom suger!!!)), På et ECS k7s5a Hk, med WinXP som OS.(prøv å skift om på master/slave mellom de to) Brenner "on the fly", som bare F*N!, selv om Neroen advarer meg om det!! Eneste problemet er at maskina kan låse seg eller finner ikke cd`en når jeg putter i en ny, men det er sjeldent og hender som oftest etter en/flere dager uten restart. S-O Lenke til kommentar
HOI Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Har et ASUS A7V hovedkort, dette støtter 4 IDE ATA 33 enheter. + 4 IDE ATA 100 enheter (raid). En adaptec 2940au tar seg av Plex lesr og brenner. SCSI er tingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå