ZenCo Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Hei! Jeg elsker "Based on a true story"-filmer. Det vil si filmer som handler om noe som faktisk har skjedd i virkeligheten... Får skikkelig innlevelse i filmen når jeg at det faktisk har skjedd! Anbefal dine favoritter! Endret 11. mars 2007 av ZenCo Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) The Straight Story The Killing Fields Salvador Erin Brockovich The Great Escape Ha en fin dag. Endret 11. mars 2007 av huffadhemi Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Den har ikke fått så bra kritikk, men jeg synes Alpha Dog var phet:P Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 We were soldiers En utrolig bra krigsfilm som handler og vietnam krigen, anbefales Lenke til kommentar
megosta Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Utvilsomt Schindler's List! Det må være den beste "Based on a true story" filmen ever! Endret 11. mars 2007 av megosta Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 44 Minutes: The North Hollywood Shoot-Out ikke så veldig bra, men det er en sann historie. filmen for deg som noen ganger drømmer om å gå litt berserk Lenke til kommentar
edge Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Apollo 13(skulle til å skrive Apollol) er kul, da. Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Blow Digger denne filmen. Catch me if you can Liker også denne Ondskapen Onskapen er basert på boka Ondskapen av Jan Guillou, og den er selvbigrafisk. Ellers er jeg veldig glad i "based on a true story" filmer. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Remember the Titans Miracle Lenke til kommentar
Namek Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Catch me if you can er genial. Holdt på å skrive catch me if u can Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Goodfellas: Filmen som følger Henry Hill og hans to mafiavenner i USA på 60- og 70-tallet. En av de bedre mafiafilmene til dags dato. Monster: Aileen Wuornos gikk fra å være prostituert til å bli Amerikas første seriemorder. Charlize Theron storspiller som du aldri har sett henne før. In the Name of the Father: Denne filmen handler om Gerry Conlon, som ble feil idømt en lang fengselsstraff for å ha vært aktiv i IRA sin bombing av en pub i London. A Beautiful Mind: Jeg vil ikke si noe om denne, i fare for å røpe en vesentlig del av handlingen. Ikke les noe om den før du ser den. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 (endret) Man on the Moon - Jim Carreys tolkning av komikeren Andy Kaufman er rett og slett elskelig! In Cold Blood - Truman Capotes historie om en familie som sent på natten ble myrdet på de mest bisarre måter, som også bygges på en sann historie. (Jeg så miniserien, som er 3 timer lang.) Capote - Om du vil vite hvordan disse mordene berørte Truman CApote, og som fikk han til å skrive boka In Cold Blood, så se filmen Capote. From Hell - En sann historie som orienterer deg rundt drapet på flere prostituerte i London i slutten av 1800-tallet. Morderen gikk under navnet "Jack the ripper" Endret 11. mars 2007 av nirvana1 Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Alien vs Predator! Simpelthen grøsser når jeg tenker på hva som foregår på sydpolen! Et under at dem har greid å hysje ned dette i media! Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Motorsagmassakeren er jo basert på en ekte historie, og er bra, men ikke alle er det. Exorcism er basert på en ekte historie, og syns den var ganske så dårlig. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 From Hell - En sann historie som orienterer deg rundt drapet på flere prostituerte i London i slutten av 1800-tallet. Morderen gikk under navnet "Jack the ripper" 8126882[/snapback] From Hell er ingen sann historie, den bygger på en av de eksisterende mytene/konspirasjonsteoriene rundt Jack the Ripper-mordene. Oliver Stones JFK er også en slik historie, litt lang, men sluttscenen alene gjør den verdt det! Jeg tør påstå at dette er Kevin Costner på sitt aller beste Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Motorsagmassakeren er jo basert på en ekte historie, og er bra, men ikke alle er det. Exorcism er basert på en ekte historie, og syns den var ganske så dårlig. 8126915[/snapback] Texas Chainsaw Massacre er jo bare basert på en persons gjerninger. Samme som Psycho og Silence of the Lambs, nemlig Ed Gein. Men viss den funker, så kan jo Wolf Creek anbefales. Lenke til kommentar
lubo.carson Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 From Hell - En sann historie som orienterer deg rundt drapet på flere prostituerte i London i slutten av 1800-tallet. Morderen gikk under navnet "Jack the ripper" 8126882[/snapback] From Hell er ingen sann historie, den bygger på en av de eksisterende mytene/konspirasjonsteoriene rundt Jack the Ripper-mordene. Oliver Stones JFK er også en slik historie, litt lang, men sluttscenen alene gjør den verdt det! Jeg tør påstå at dette er Kevin Costner på sitt aller beste 8126997[/snapback] Men om jeg har rett, så gjør da Texas Chainsaw Massacre også da... Lenke til kommentar
CherryCola Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Lord of War med Nick Cage er jo påstått å være basert på sande hendelser, syns det er en ganske bra film egentlig.. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 The World's Fastest Indian Anthony Hopkins i hovedrollen som fartsgal gammel MC-gærning. Filmen er løst basert på livet til en virkelig person. Tidenes feelgood-film, også for oss gutta. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 The Insider av Michael Mann. http://www.imdb.com/title/tt0140352/ Utrolig bra film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå