wil Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Hei. Jeg har en USB Hub her og den tenkte jeg var ganske bra og nå har jeg også funnet ut at den fungerer ganske så bra også. Har hatt den kobla til PC`en min siden jeg satt i det nye hovedkortet, men først i dag tenkte jeg å prøve den nye USB Huben min. Grunnen til at jeg egentlig kjøpte den var fordi at jeg har en Eldre Mp3 spiller av merke Creative Muvo et eller annet på 1 GB. Har også en Ipod Nano 2 GB som jeg bruker som Hoved Mp3 spiller, men nå har jeg også tenkt til å bruke den gamle. Den gamle Mp3 spillern min er en sånn en som man må sette i bakom maskina for å få kobla den til PC`en. Ipoden kan kobles til maskina via Kabel. Uannsett. Jeg skulle da prøve den nye USB Huben min i dag og satte i Mp3 spillern i den. Ble ikke funnet eller noe. Hmmmm. Tenkte jeg. Det var rart. Prøvde en annen port, men det samme skjedde. Prøvde en restart av maskina og det fungerte dårlig det også. Da spekullerte jeg på hva det kunne være, så jeg prøvde å koble til det gamle WebCamet mitt på USB Huben for å se om den fikk kontakt med den. Ja det gjorde den. Huben fant WebCamet og alt. Så prøvde jeg å koble til Telefonen min på Huben via USB kabel. Den ble også funnet og alt var ok. Så jeg prøvde igjen Mp3 spillern, men nei. Fungerte ikke. Hadde vel egentlig ikke annledning til å se på det noe særlig mer for jeg skulle bort så det fikk bare være. Når jeg så kom hjem igjen og satt å holdt på med PC`en min kom jeg til å tenke på en ting. Hva om jeg prøver den på laptopen og ser om det da fungerer. Kom akkurat i det samme på at det var noe dritt på laptopen så for ikke å lage noe krøll så prøvde jeg en USB Pen istede som aldri kobles på hovedboksen. Så jeg satte no i gang. tok ut USB Kabeln som gikk til USB Huben fra Hovedboksen og satt den i Laptopen og kobla på USB Huben. Da uten å koble til Strømforsyninga til USB Huben først. Da ser jeg at det faktisk lyser på USB Huben allikevel. Ok tenkte jeg og tenkte at jeg bare skulle prøve for moro skyld og sette i USB Penna uten at Strømforsyninga til USB Huben var kobla på. Og jammen tror du ikke den ble funnet. Tøft tenkte jeg. Så jeg prøvde igjen å koble USB Huben til Hovedboksen min og deretter sett i den gamle Mp3 spillern min i USB Huben. Da fungerte det kjempe fint og Mp3 spillern ble funnet i "My Computer", uten at jeg hadde Strømforsyninga til USB Huben kobla til. Da kommer mitt spørsmål. Hvorfor følger det med en Strømforsyning til USB Huben når den egentlig ikke trengs? For det jeg har jeg funnet ut i dag. Den trengs jo egentlig ikke. USB Huben er en Sunsway/ST Lab USB 2.0 hub 4P. Spekullerer litt på det jeg. Noen som har noen svar? Altså. Problemet er jo løst, men jeg lurte litt på hvorfor det er slik. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 en usb port kan levere 500mA, har du en 4 ports hub må den kunne levere 500mAx4, derfor strømforsyning. men så lenge utstyret du koblar til ikkje trenger meir enn 500mA totalt går det vanligvis fint uten strømforsyning til huben. Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Ok. Takk for hjælpa. Da vet jeg det. Men har du noen anelse om hvorfor den gamle Mp3 spillern min ikke ble funnet når Strømforsyninga var plugga i? Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 har du prøvd igjen med strømforsyninga? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå