Gå til innhold

studiosett fra kaffebrus

Anbefalte innlegg

Du må nok over på manuell på kameraet ditt!

Prøv noe slikt som 1/200 sek , ISO 100 og blendertall 7

Er det for mørkt så senker du blendertall (Eller øker styrke på blitz). Blir det for lyst så øker du blendertallet (til for eks F9) og ser om det blir bedre.

Regner med du da skjønner tegningen

Automatikken i kamera håndterer ikke eksterne blitzer uten ETTL osv

edit: grunnen til at halve bildet er mørkt osv er pga at du prøver å benytte kortere lukkertid enn 1/200 - 1/250 sek. "lukkergardinene" klarer ikke kortere lukkertid enn 1/200-250 (litt avhengig av kamera. Noen klarer ned til 1/500 sek)

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Supert. Skal teste. Men må nok først få fikset ny sikring, da det ikke er noe liv i den ene lampen/blitsen.

Noen som vet hvordan jeg kan få skiftet sikring? Er rett og slett ikke noe liv i den, etter at jeg testet den etter ankomst. har sendt mail til kaffebrus.com, men ikke fått svar.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Litt lenge siden sist, men fikk du liv i blitsen som ikke virket? Fikk du svar fra Kaffebrus?

Jeg sitter og vurderer å sende inn en bestilling på et studiosett selv, og jeg lurer på om jeg skal gå for 2 x 150w eller 3 x 220w

Det følger jo litt forskjellig med her, så prisene kan ikke direkte sammenlignes.

150w-settet inneholder trådløs sender/mottaker, og det må jeg legge til i det andre settet (ca 350 kroner).

220w-settet inneholder jo tre blitser og en "ekstra" softboks. I tillegg er det kraftigere (i styrke).

Trenger jeg 220w?

Noen som har noen av disse settene og kan komme med anbefalinger?

eitp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...