Gå til innhold

studiosett fra kaffebrus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1249,- SEK  (* 1.1797) = 1473,50,-NOK

Uansett var det ikke fryktelig billig?

Det blir jo 1249,- SEK * 0.9 (rundt det svenske-kronen ligger på nå) = 1124.1 NOK...

Joda det er ganske rimelig, men er enig med Kristallo at 110W/s-settet til 2 svenske lapper er et bedre kjøp... Skal du ha det sendt til Norge, må du plusse på mva, men reiser du over grensen og henter det, blir det litt billigere. Vet ikke hva det svenske postverket tar for poste restante, men det kan også være en mulighet.

Lenke til kommentar
1249,- SEK  (* 1.1797) = 1473,50,-NOK

Uansett var det ikke fryktelig billig?

8133909[/snapback]

Hvordan får du den summen?

Norske kronen er mer verdt enn den svenske da.

Hvis du ikke har tatt med noe annet da.

Andreas

8134096[/snapback]

Beklager blinksa litt i valutakursen her. Husker aldri hvilke som er mer og mindre verdt enn krona (SEK/DKK) og var litt for kjapp med å lese kurs 1.1797.

Den riktige er 100SEK = 90.46NOK

Og for de som vil vite, blir den riktige summen i norske kroner 1 129,- NOK +MVA

Endret av Marzo
Lenke til kommentar

Har akkurat hentet det nevnte settet i Sverige.

Når det gjelder det med to 45W/s slaveblitzer, så¨er det å si om det at det er veldig, veldig mye for pengene (tenk på at en Canon-blitz koster flere tusen kroner.

Men man kan ikke regulere styrken på dem.

Når det gjelder dette utsagnet:

45 joules er litt lite. Det er 5 ganger så mye som blitzen som er innebygget i de fleste kamera men under 10% av en god studioblitz. Jeg vil anbefale noe i denne retning for å få nok lys:

så er det ikke sikkert at personen vet hva han snakker om, for min erfaring er at hvis jeg setter 100ISO (lavere går det ikke),l lukkertid ca. 1/250 sek (høyere går det ikke), så blir det allikevel så mye lys at jeg må helt ned på blender 8 eller 11 for at det ikke skal bli for overeksponert. Og jeg har jo ikke lyst til å ta bilder med blender 11 når jeg kan bruke f.eks 2.8 for å få en fin, uskarp bakgrunn.

Jeg har dermed valget mellom å kjøpe et gråfilter foran objektivet(objektivene) eller å dempe lyset fra blitzene med matpapir. Flere lag.

Jeg har også kjøpt en 110W/s:

110w/s til 1000SEK

som er en "skikkelig" blitz, som kan settes ned til 1/8 styrke, trinnløst.

Når den fyres av gjennom en softbox, med flere ekstra lag med matpapir inni, skulle jeg fortsatt ønske at jeg kunne skru den lavere.

Så: Det er mere en nok lys fra disse til portrettbruk.

Mvh,

Tore Stabell Kulø

Lenke til kommentar

vel, problemet er at de slaveblitzene ikke kan varieres i styrke. Men hvis du kan bruke avstanden til personen som en faktor, så burde det gå bra. Så må du jo bruke en blitz til å fyre dem av med, da. Jeg vil anbefale at du kjøper en 110W/s stillbar blitz med softbox eller paraply og stativ, som hovedlyskilde. Så kan to slike 45w/s brukes til å belyse bakgrunnen og fra siden, e.l.

Mvh,

Tore Stabell

Lenke til kommentar
Kan bare kort nevne at de må trekke fra momsen i Sverige når de sender til utlandet, og den er også på 25 %, så blir i realiteten ikke noe ekstra moms.

8151031[/snapback]

tenkte å kanskje kjøpe det "store" 110W settet med synckabel osv..

Hvordan bruker man dette i praksis. Vil min Sigma blitz kunne fungere som master? hva med lysmåling?

Noen som har et bilde av dette settet ferdig satt opp i et studio?

Lenke til kommentar

jeg lærer aldri.. :\

nå kjøpte jeg nettopp:

1 st Grå (100% bomull) - 2.6 x 3 meter (033s) à 479,20 kr

1 st Fjärrutlösare för Canon EOS - 5 meter à 263,20 kr

1 st Blixtsko (vridbar) (bounceshoe) à 111,20 kr

1 st Blixtadapter (om du ej har synkuttag) (dkesynk) à 71,20 kr

1 st Studioset 2 x 110W (2x110) à 2396,00 kr

Summa (exkl. moms): 3320,80 kr

Frakt (exkl. moms): 499,00 kr

(exkl. moms): 19,00 kr

Moms: 0,00 kr

Utjämning: 0,20 kr

håper dette blir "gøy"

har også kjøpt to armaturer med 36W "dagslys" lysrør..

Så var det bare å være litt "fattig" en mnd til..

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Hentet idag studiosettet jeg kjøpte fra Kaffebrus. Satte det opp, og knipset litt for å prøve.

Har aldri gjort noe slik før, og er derfor totalt blank. Bildene ble natutligvis veldig lyse, og over eksponerte. Men så, begynte det å bare bli lys på den øverste delen av bildet. Kunne nesten virke som det var noe med kamera, for det ble det samme uansett hvilken retning jeg tok bilder.

Noen med tips til sider med info om studiobilder, evt konkrete tips rundt det med halve bildet mørkt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...