Gå til innhold

Får ikke sendt e-post i outlook.

staagri

Anbefalte innlegg

Etter at jeg har lagt inn xp office på nytt og innstalert alle oppdateringer får jeg ikke sendt mail, jeg får bare denne feilmeldingen:

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er [email protected]. Emne 'test', Konto: 'pop.online.no', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 <[email protected]>... We do not relay', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC79

Har prøvd å søke etter feilmeldingen hos microsoft uten å finne ut noe mer der. Jeg mottar mail uten problemer.

Er det noen som kan hjelpe med med dette problemet??

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fritt kopiert fra ONLINE.NO

WE DO NOT RELAY

Hvis du forsøker å sende en e-post med vår e-postserver, og du ikke er tilkoblet vårt nett, vil du få denne meldingen.

Løsning:

For å få sendt meldingen er du nødt til å koble deg opp til Online Internetts aksessnett. (tilkoblingnummer 81007007 eller 81007107, eventuellt med prefiks 1533.) Du kan eventuelt endre e-postserver for utgående e-post. Informasjon om hva serveren heter får du fra den aktuelle internettleverandøren.

Lenke til kommentar

Min adresse er h*****@online.no

Hvis jeg bruker serverene

Innkommende (POP3): mail.online.no

Utgående (SMTP): smtp.online.no

så er det visse adresser som ikke er støttet.

Siden jeg for tiden har et Internettabonnement fra Tiscali World-Online, så bruker jeg heller

Utgående (SMTP): smtp.world-online.no

Da funker alt! :smile:

Staagri, konklusjonen blir vel da at du må bruke smtp-serveren til din Internettleverandør. Hva slags Internett har du?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-12-10 21:13 ]

Lenke til kommentar

Jeg har konto hos online og kan sende når jeg bruker deres Epostleser. Men det var vel kanskje når jeg begynte å bruke internet oppkobling fra bredbånsfabrikken jeg fikk problem.

Men så lenge jeg har online konto hos dem enda kan jeg vel forsatt sende fra outlook på samme utgående server (smtp.online.no)????

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-10 21:13, skrev staagri:

Men så lenge jeg har online konto hos dem enda kan jeg vel forsatt sende fra outlook på samme utgående server (smtp.online.no)????

Etter hva jeg har erfart, så kan du med online-konto og serveren smtp.online.no sende til de fleste adresser. Men ikke alle.

Hvis noen mener noe annet, så er jeg veldig interessert. Hadde jo vært veldig greit om jeg kunne bruke samme servere uavhengig av mitt Internettabonnement! :smile:

Lenke til kommentar

Glimrenede!! Jeg forandret ganske enkelt utgående server fra smtp.online.no til smtp.bredband.no og da fungerer alt tilsynelatende greit.

Hadde ikke trodd at jeg måtte bruke serveren til den nettleverandøren som jeg er oppkoblet med.

Men tusen takk for tipset, har stresset litt med å finne ut av dette:)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-10 21:46, skrev jinges:

Hvordan skulle det gå med verden om en kunne sende e-post fra den SMTP server en synest så finest ut..?

Uff, nei... Ingen som liker spam, eller? (Jo, har hørt om hotmail.com).

Har da vel ingenting med om jeg synes serveren er fin eller ikke... Poenget er at jeg har har e-post hos online og tenkte det var da naturlig at jeg benyttet deres servere!!!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-10 21:56, skrev staagri:

Har da vel ingenting med om jeg synes serveren er fin eller ikke... Poenget er at jeg har har e-post hos online og tenkte det var da naturlig at jeg benyttet deres servere!!!

Samme for meg om du synest den er fin eller ikke. Skulle bare sjekke passordet mitt jeg.

Men er altså vanlig at en ikke lar andre enn "registrerte" mennesker slippe til denne typen servere. Da, som her, vanligvis ved å sjekke hvor brukeren kommer fra/kobler til/IP - eller ved å kreve at brukeren må logge inn på serveren. Eller at en logger inn f.eks. på POP serveren først.

Det siste alternativet er det jo ikke så nøye om ISPene ikke bryr seg om, ettersom disse selvfølgelig mener at folk burde la være å bytte ISP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...