Gå til innhold

3d mark 06 klikker med bare litt overklokking

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått geforce 8800 gtx og satt core til 599 og minne til 930. Når jeg prøver å kjøre 3d mark 06 klikker dataen og jeg må restarte. Hvorfor kan jeg ikke overklokke? Spec: e6600 @2,880, asus p5b deluxe wifi-ap, geforce 8800 gtx.

EDIT: jeg kjørte først på 6020/2000 og kom lenger i testen enn det jeg gjør nå... Etter den første testen har det bare klikket tidligere og tidligere i testen.

Endret av harald g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
når under testen er det PCen klikker?

8126172[/snapback]

Det har vært forskjellig. første gang da jeg kjørte på 620/2000 klikket den der soldatene løper ut av flyet og skyter. De andre gangene har den klikket tidligere og tidligere i demoen. Nå er det såvidt jeg får sett inni flyet før den klikker. Uansett hvor mye/ liute overklokk jeg har klikker den på samme måte. Det hele kjører fint uten overklokk.

edit: Jeg bruker atitool og har på "link sliders together", kan det ha noe med det å gjøre? Må jeg sette opp minne og core likt? eller er de helt uavhengige av hverandre?

Endret av harald g
Lenke til kommentar

Jeg syns nå at tempen var litt høy. Og nei, du trenger ikke klokke både minne og core. De kan justeres hver for seg. Ikke alle kortene er like egnet for overklokking. Og seriøst, med et 8800 GTX kort kan jeg ikke helt se hensikten med å overklokke. Du tjener svært lite på det. I verste fall "ødelegger" du kortet ditt. Neppe verdt det spør du meg.

Lenke til kommentar

er det noen forskjell på merkene hvor bra de overklokker? cascades hakker, jeg prøver å få bedre score i 3d mark 06 og jeg har ikke tenkt til å kjøre det med overklokk hele tiden bare tester. Kanskje jeg må overklokke når crysis kommer, derfor tester jeg litt nå

Lenke til kommentar

noen kort har bedre kjøling fra fabrikken enn andre. XFX har også noen kort som de har "klokket". På disse er det lite å hente. Jeg er bare litt skeptisk siden jeg sitter her med et skjermkort som mer eller mindre har tatt kvelden. Klokka CPU forrige helg..ikke så mye..bare 350 mhz. Tempen var lav den, men plutselig peip det i anlegget. Når jeg så starta maskinen igjen, så fikk jeg diverse fargerike "dots" på skjermen. En del artifacts i spill og. Det rare er at skjermkortet ikke var klokka, men siden jeg har satt på en zalmann vifte, så får jeg ikke noe på garantien heller. so, lession learned the hard way.

Lykke til da :)

Lenke til kommentar
noen kort har bedre kjøling fra fabrikken enn andre. XFX har også noen kort som de har "klokket". På disse er det lite å hente. Jeg er bare litt skeptisk siden jeg sitter her med et skjermkort som mer eller mindre har tatt kvelden. Klokka CPU forrige helg..ikke så mye..bare 350 mhz. Tempen var lav den, men plutselig peip det i anlegget. Når jeg så starta maskinen igjen, så fikk jeg diverse fargerike "dots" på skjermen. En del artifacts i spill og. Det rare er at skjermkortet ikke var klokka, men siden jeg har satt på en zalmann vifte, så får jeg ikke noe på garantien heller. so, lession learned the hard way.

Lykke til da :)

8128686[/snapback]

Kanskje cpu'en fikk for lite volt, eller for mye? Er litt skeptisk selv, men vil gjerne ha mest mulig ut av systemet jeg har satt sammen. Også er det jo litt gøy også, å se hvor bra maskinen kan bli.

edit: men jeg skal klart ikke begynne å overklokke gpu før jeg trenger det. ;)

Endret av harald g
Lenke til kommentar
du trenger garantert ikke å overklokke når crysis kommer, ditt system kjører crysis på fullt uansett :D

http://www.crysis-online.com

er en fin side

8129049[/snapback]

wow :thumbup: den siden likte jeg. vet at utsettelsen er pga at de optimaliserer spillet for å yte bedre med f. eks 8800 gtx, men hvor mange fps blir det da? det vil jo uansett komme spill som gruser 8800 gtx. hva med alan wake?

Endret av harald g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...